بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
سامانه‌ نظارتی بیدار به سالم سازی، سلامت و توسعه بازار کمک می‌کند و همچنین در ایجاد بازار شفاف و تحقق عادلانه بودن بازار کمک خواهد کرد.
کد خبر : ۲۵۶۱۳۹

ایجاد بازار شفاف با رونمایی از نسخه جدید سامانه هوشمند بیدار
به گزارش بورس نیوز، علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی در آیین رونمایی از سامانه جدید پایش و نظارت بازار سرمایه ضمن برشمردن اهمیت سامانه های نظارتی، اظهار داشت: سامانه‌ نظارتی بیدار به سالم سازی، سلامت و توسعه بازار کمک می‌کند و همچنین در ایجاد بازار شفاف و تحقق عادلانه بودن بازار کمک خواهد کرد.
وی افزود: این سامانه شفافیت معاملاتی را افزایش می‌دهد لذا یکی از برنامه‌های ما در بانک مرکزی با سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی این است که سال آینده صندوقهای بازار پول هم راه اندازی شود چرا که این صندوقها هم اکنون در دنیا هست ولی در کشور ما وجود ندارد.
رئیس بانک مرکزی در ادامه سخنان خود بیان کرد: قرار است ابزارهای بازار پول با سررسید کمتر از یکسال به صورت کوتاه مدت نیز با ملاحظات شرعی در بازار ارائه شود که قطعا به توسعه ابزار بازار سرمایه کمک خواهد کرد.
صالح آبادی با اعلام خبر تشکیل کمیته مشترک سازمان بورس و بانک مرکزی عنوان کرد که جلسات مستمری در راستای هماهنگی‌های دو بازار تشکیل در حال برگزاری است.
وی در خاتمه ابزار امیدواری کرد که اینگونه هماهنگی‌ها می‌تواند به تعمیق بازارهای داخلی کمک کند.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر