بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

احیای بورس در عرض ۳ ماه پس از توافقات

احیای بورس در عرض ۳ ماه پس از توافقات
به نظر می‌رسد این بار نیز در عرض ۳ ماه پس از احیای برجام می‌توان انتظار رشد خیلی خوبی را از بورس داشت.
کد خبر : ۲۵۶۲۵۷

احیای بورس در عرض ۳ ماه پس از توافقات /عید/

حمزه کریمی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص بازار سال ۱۴۰۱ بیان کرد: بازار سرمایه در بهترین حالت در سال آینده می‌تواند با سوددهی زیادی همراه باشد؛ اما نمی‌توان گفت این پیش بینی به زودی اتفاق می‌افتد. در واقع تا مدت‌ها نمی‌توان از بورس ایران روند صعودی و رشد زیادی را انتظار داشت، چرا که شعار‌های غیرممکنی در این حوزه داده شده و اقدامی برای عملی کردن آن‌ها صورت نگرفته است.

وی در ادامه اضافه کرد: در این راستا می‌توان گفت بازیگر‌های اصلی در بازار سرمایه کنار کشیدند چرا که دیگر بورس برای آن‌ها منفعتی ندارد؛ بنابراین با توجه به شرایط فعلی و وضعیت بودجه نمی‌توان انتظار خاصی از بازار در سال جدید داشت، مگر اینکه در چند ماه آینده گشایشی در برجام و نتایج آن صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید: ۱,۴۲۰ میلیون واحدی، تا ابتدای ۱۴۰۱


کارشناس بازار با اشاره به مذاکرات چند سال گذشته اظهار کرد: در این صورت می‌توان گفت با اخبار مثبتی از سوی مذاکرات، بازار سرمایه در روند مثبت و متعادلی برای فعالان و سرمایه گذاران قرار بگیرد. با توجه به اینکه در سال ۹۴ بعد از لغو برجام، گشایش اقتصادی منجر به واکنش‌های مثبتی در بازار سرمایه شد، به نظر می‌رسد این بار نیز در عرض ۳ ماه پس از احیای برجام می‌توان انتظار رشد خیلی خوبی را از بورس داشت.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: البته در صورتی که مذاکرات به نتیجه نرسد، وضعیت اقتصادی ایران مجددا وارد روند قبلی شده و نرخ دلار در این راستا نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه این اتفاق، اثرات تورمی بوجود آمده می‌تواند تاثیر منفی در بازار سرمایه داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"بورس" در کمای ابهامات

حقوقی‌ها به دنبال افزایش سوددهی
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

حقوقی‌ها به دنبال افزایش سوددهی

راه‌اندازی صندوقی با هدف حفظ اصل سرمایه سهامداران
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس خبر داد؛

راه‌اندازی صندوقی با هدف حفظ اصل سرمایه سهامداران

ارسال نظر