بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
آیا صادرات ایران تسهیل خواهد شد؛

حساب ویژه برزیل به ایران پسابرجام

حساب ویژه برزیل به ایران پسابرجام
توافق در مذاکرات جهش صادراتی را دربرخواهد داشت به‌گونه‌ای که توافق باعث کاهش گپ صادراتی ۳۰ الی ۴۰ درصدی کالا‌های صادراتی و البته حذف بسیاری از واسطه‌ها خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۶۲۶۲

حساب ویژه برزیل به ایران پسابرجام

به گزارش بورس‌نیوز، تحریم‌های غرب علیه روسیه باعث شده تا برزیل نتواند کود موردنیاز خود را از این کشور تامین کند و به همین دلیل واردکنندگان برزیلی در حال فشار به دولت این کشور برای مذاکره با ایران هستند.

به نقل از برزیلین‌ریپورت، تحریم‌های غرب علیه روسیه باعث شده تا برزیل نتواند به واردات کود از روسیه ادامه داده و همین امر صنعت کشاورزی این کشور را با بحران مواجه کرده است.

صنعت کشاورزی برزیل برای واردات کود موردنیاز خود به‌شدت به روسیه وابسته است و در صورتی‌که تحریم‌ها علیه روسیه ادامه یابد در تامین نیتروژن، فسفر و از همه مهم‌تر پتاسیم طی ماه‌های آینده با کمبود مواجه خواهد شد.

در چنین شرایطی واردکنندگان کود برزیلی در حال فشار به دولت این کشور برای صدور مجوز مذاکره با طرف‌های ایرانی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان کود در جهان هستند.

البته تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا علیه تهران یکی از موانعی است که باعث می‌شود پرداخت پول کود وارداتی برزیل به طرف ایرانی با پیچیدگی همراه باشد. از سوی دیگر طرف برزیلی به‌دنبال مبادله کالا به کالا با ایران است و می‌خواهند در ازای دریافت کود به طرف ایرانی محصولات کشاورزی تحویل دهند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اعلام زمینه‌های همکاری شرکت پتروشیمی شیراز و برزیل
مدیرعامل پتروشیمی شیراز در دیدار وزیر کشاورزی برزیل:

اعلام زمینه‌های همکاری شرکت پتروشیمی شیراز و برزیل

در پی توقف فعالیت های شرکت کود شیمیائی اوره لردگان؛

"شلرد" تولید اوره و آمونیاک را از سر گرفت

ارسال نظر