بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

۱۴۰۱ و کاهش دخالت دولت در عرضه و تقاضا

۱۴۰۱ و کاهش دخالت دولت در عرضه و تقاضا
دولت به عنوان کسی که مدیریت بیش از ۷۰ درصد سهام شرکت‌ها را به طور مستقیم و غیر مستقیم برعهده دارد، در روند شکل گیری قیمت‌ها و عرضه و تقاضا تأثیرگذار است.
کد خبر : ۲۵۶۴۲۴

لزوم کاهش دخالت دولت در عرضه و تقاضا

علی آیین حسینی مدیر سرمایه گذاری شرکت مدار در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص وضعیت بازار در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: بازار سرمایه زمانی می‌تواند به شرایط ایده آل برسد که قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود. در این راستا می‌توان گفت دولت به عنوان کسی که مدیریت بیش از ۷۰ درصد سهام شرکت‌ها را به طور مستقیم و غیر مستقیم برعهده دارد، در روند شکل گیری قیمت‌ها و عرضه و تقاضا تأثیرگذار است.

مدیر سرمایه گذاری "مدار" با اشاره به تغییر قوانین بورسی اظهار کرد: اگر بازار سرمایه کمی به حال خود رها شود و دستکاری‌های دولت نیز کاهش پیدا کند، کف و سقف قیمتی سهم‌ها مشخص شده که البته در این راستا باید نهاد‌های مختلف بورسی به طور کامل شفاف سازی کنند. در حال حاضر مشکل اصلی بازار، تغییر لحظه‌ای قوانین بوده که اکثر این قانون‌ها در شرکت‌های بورسی تأثیر مستقیمی دارد.


بیشتر بخوانید: رشد بورس ۱۴۰۱ غیر قابل پیش بینی است


وی در ادامه افزود: در واقع شرکت‌های بورسی حداقل چند سال نیاز به قوانین ثابتی دارند تا بتوانند فروش خود را رونق دهند که البته این کار ریسک‌های زیادی را در پی دارد. در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد ابهامات موجود در بازار کاهش یافته و می‌توان گفت به احتمال زیاد نرخ بهره حالت ثبات بیشتری به خود بگیرد.

آیین حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جدید ابهامات موجود در بازار سرمایه نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش می‌یابد؛ اما به نظر می‌رسد نرخ دلار و قیمت‌های بازار‌های جهانی همچنان وضعیت شفافی نداشته باشند. در صورتی که نرخ دلار در محدوده فعلی خود بماند و از طرفی دولت تلاشی برای سرکوب قیمت آن نداشته باشد، شرایط بورس و اقتصاد ایران از وضعیت فعلی بهتر خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد بورس ۱۴۰۱ غیر قابل پیش بینی است
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

رشد بورس ۱۴۰۱ غیر قابل پیش بینی است

سال ۱۴۰۱، سال پیشه گرفتن بازدهی بورس
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

سال ۱۴۰۱، سال پیشه گرفتن بازدهی بورس

بازار ایده آل سال ۱۴۰۱
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

بازار ایده آل سال ۱۴۰۱

ارسال نظر