بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
سخنگوی وزارت امور خارجه کشور:

ما ملت صبوری هستیم اما تا ابد صبر نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ما ملت صبوری هستیم، ولی تا ابد صبر نمی‌کنیم. اگر آمریکا می‌خواهد توافقی حاصل شود باید تصمیم سیاسی خود را بگیرد.
کد خبر : ۲۵۶۶۵۲

خطیب زاده+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نخستین نشست مطبوعاتی خود در سال ۱۴۰۱ در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد وزارت خارجه در سال گذشته اظهار کرد: کارنامه دستگاه دیپلماسی کشور در سالی که گذشت کارنامه بسیار قابل قبولی است هم در حوزه رفع تحریم‌ها و هم خنثی سازی تحریم‌ها و صیانت از منافع مردم ایران.


بیشتر بخوانید: واکنش سخنگوی وزارت خارجه به حملات موشکی سپاه


وی ادامه داد: سیاست خارجی متوازن در عمل در حال پیگیری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این نشست در مورد مذاکرات وین گفت: دولت آمریکا در مورد موضوعات باقی مانده در مذاکرات وین هنوز تصمیم سیاسی خود را نگرفته است و سعی می‌کند که موضوعات باقی مانده را گروگان مسائل سیاست داخلی خود کند.

وی افزود: ما ملت صبوری هستیم، ولی تا ابد صبر نمی‌کنیم. اگر آمریکا می‌خواهد توافقی حاصل شود باید تصمیم سیاسی خود را بگیرد.

خطیب زاده گفت: توافق بسیار در دسترس است؛ اگر آمریکا بداند و یقین کند و یقین داشته باشد که ما از خطوط قرمز خود نه رد می‌شویم و نه از خواسته‌هایمان کوتاه می‌آییم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات با عربستان گفت: این گفتگو‌ها نیازمند دستور کار مشخص است. ما نظرات مان را به صورت مکتوب ارائه کردیم و بهتر است که سعودی نیز نظرات خود را به صورت مکتوب ارائه کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر