بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازار سرمایه در چند قدمی تعادل

بازار سرمایه در چند قدمی تعادل
رفته رفته از انتهای سال، با برطرف شدن بخشی از ابهامات بودجه ای و ثبات و کاهش نسبی نرخ بهره در شش ماه اخیر و در نهایت با رشد قابل توجه قیمت های جهانی، بازار سرمایه بخشی از بیش واکنش قبلی خود را جبران کرده و به نظر می رسد به تدریج به سطوح تعادلی خود نزدیک تر می‌شود.
کد خبر : ۲۵۶۶۷۳

بازار سرمایه در چند قدمی تعادل

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه سال جدید را با رنگ سبز استارت زده و در چند روز معاملاتی اخیر رشد نسبتاً مناسبی در کارنامه بورس تهران ثبت شده است. باید دید این روند مثبت، تداوم خواهد داشت یا نه.

محمد بامودت کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: طی شش ماه گذشته مجموعه ای از عدم قطعیت‌ها و ابهامات در پارامتر‌های کلیدی موثر بر بازار سرمایه مانند ابهام در سیاست خارجی، عدم اطمینان پیرامون ‌بودجه به ویژه رویکرد دولت در ارتباط با نرخ حامل های انرژی و خوراک صنایع،‌‌ نرخ بهره و رویکرد دولت جدید نسبت به نرخ برابری دلار و... بر بازار سرمایه تاثیر گذار بود.

وی ادامه داد: به طور معمول، در شرایط افزایش عدم قطعیت، بازار سرمایه وارد بیش واکنش به موضوعات شده و بدترین سناریو‌های ممکن را در مفروضات خود در نظر می‌گیرد.

این کاشناس بازارسرمایه تاکید کرد: همین موضوع سبب اصلاح عمیق قیمت ها و جذابیت بیش از پیش قیمت ها شده بود. رفته رفته از انتهای سال، با برطرف شدن بخشی از ابهامات بودجه ای و ثبات و کاهش نسبی نرخ بهره در شش ماه اخیر و در نهایت با رشد قابل توجه قیمت های جهانی، بازار سرمایه بخشی از بیش واکنش قبلی خود را جبران کرده و به نظر می رسد به تدریج به سطوح تعادلی خود نزدیک تر می‌شود. در این شرایط سرمایه گذاران نیاز به دقت بیشتری در انتخاب گزینه‌های سرمایه‌گذاری دارند.

بامودت در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه‌گذاری گفت: به نظر می‌رسد برخی از گروه‎‌ها در شرایط فعلی می‌توانند شرایط بهتری داشته باشند؛ هر چند انتظار رشد یکپارچه از یک گروه اشتباه است.

وی اضافه کرد: برای مثال در گروه‌های مرتبط به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در گروه دارویی شرکت‌هایی که تولید کننده داروهای بیماری های خاص هستند، کمترین میزان آزادسازی قیمت را داشته اند و کم کم می توان شاهد افزایش نرخ در این گروه بود. در صنایع مرتبط به قیمت ‌های جهانی، کرک محصولات پالایشی ها در کمتر از سه ماه، رشد ۱۰۰ درصدی داشته است که با اضافه شدن تاثیر موجودی در این گروه، می‌توان شاهد گزارش‌های فصلی بسیار قوی و رشد نماد‌های این گروه باشیم.

بامودت در پایان گفت: از طرف دیگر در بازار جهانی، فلزاتی که بیشتر از رشد قیمت انرژی تاثیر می گیرند؛ مانند فروسیلیس، روی و آلومینیوم؛ وضعیت مطلوبی داشته و صنایع مرتبط قابل بررسی هستند. در نهایت برای سرمایه گذاران ریسک پذیرتر به نظر حرکت قیمتی گروه خودرو و بانک می تواند ادامه دار باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
طلب از دولت؛ حلقه‌ مفقوده قیمت‌ دستوری اوره
در گفتگو با بورس نیوز تاکید شد؛

طلب از دولت؛ حلقه‌ مفقوده قیمت‌ دستوری اوره

ترازوی بازار سرمایه در تعادل
فعالان بازار سرمایه برای هفته آینده پیش بینی کردند:

ترازوی بازار سرمایه در تعادل

نرخ‌های
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

نرخ‌های "پتروشیمی" به کدام سمت می‌رود

۱۴۰۱ سال رفع دخالت دولت در صنایع سودآور
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

۱۴۰۱ سال رفع دخالت دولت در صنایع سودآور

ارسال نظر