بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
با حضور رئیس جمهور انجام می شود؛

رونمایی از سند جامع راهبردی توسعه صنعت هسته‌ای

رونمایی از سند جامع راهبردی توسعه صنعت هسته‌ای
سخنگوی دولت گفت: همرمان با سالروز رویداد هسته‌ای در بیستم فروردین از سند جامع راهبردی توسعه صنعت هسته‌ای کشور با حضور رییس جمهور رونمایی خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۶۷۱۷

بهادری جهرمی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در آغاز سال جدید مقام معظم رهبری با تعیین شعار سال، مثل همیشه یک امید و روحیه دیگری را به دولتمردان و مردم ایجاد کردند. ایشان به تحقق بیانات و فرامین امید داشتند و بیانات ایشان مانند همیشه راهگشای کشور خواهد بود.



وی عنوان کرد: دولت پس از اعلام شعار سال، سریعاً آن را در دستور کار قرار داد. اقدام تهیه و تصویب آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان در بخش منابع طبیعی بود که به پیشنهاد وزیر کشاورزی در دستور کار کمیته علمی و فناوری قرار گرفت و بررسی و اصلاح شد و در جلسه اخیر هیئت وزیران به تصویب رسید.

سخنگوی دولت ادامه داد: همزمان با این آیین نامه بسته توسعه کار نیز ارائه شد و علاوه بر این‌ها توسعه منابع بانکی، حمایت از کارفرمایان و بنگاه‌های اقتصادی در این بسته پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در تعطیلات نوروز، گفت: دولت در ایام عید تعطیلاتی نداشت و در یکشنبه تحویل سال فقط یک جلسه دولت برگزار نشد و تمامی جلسات پس از آن به صورت منظم برگزار شد و شاهد سفر‌های بازدیدی هیئت وزیران و رئیس جمهور بودیم. در حوزه خراسان رضوی هم سفر استانی صورت گرفت.

بهادری جهرمی تصریح کرد: از مجموع چندین پروژه در خراسان رضوی که افتتاح شد، دو کارخانه شهید سلیمانی با محوریت قرار دادن بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت دانش بنیان، افتتاح شدند که در آن برای گوگرد خام ارزش افزوده لحاظ می‌شود و همانجا تولید می‌شود و در برنامه‌های بعدی توسعه هم خواهد یافت.

وی افزود: ۲۸ دستگاه مختلف به عنوان ستاد سفر مشغول بودند تا میزبان مردم در سفر‌ها باشند تا برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشن بزرگ ملی تلاش کرده باشند. مشابه ستاد سفر ملی، در ۳۱ استان هم ستاد سفر استانی فعال بود و همراه با ستاد سفر کشوری فعالیت شبانه روزی داشتند.

سخنگوی دولت در تشریح آمار و ارقام سفر‌های نوروزی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ میلیون اقامت شبانه نوروزی در امسال ثبت شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است. شهر‌های مازندران، شیراز و اصفهان به عنوان بیشترین شهر‌های مسافر پذیر ثبت شدند. حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر تردد هوایی داشتند و تردد ریلی رشد ۴۷ درصدی داشته است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: علی رغم تردد‌های و مسافرت‌ها شاهد کاهش تصادف‌های جاده‌ای بوده‌ایم و امیدواریم با همت جمعی شاهد به صفر رسیدن این آمار داشته باشیم. همچنین ۱۷ هزار آمار بازدید گردشگری ثبت شده است و صرفاً در پنج روز ابتدایی سال جدید بازدید‌ها مساوی با تمام بازدید‌های سال قبل بود.

وی ضمن اشاره به سالروز رویداد هسته‌ای در بیستم فروردین، گفت: در سالروز این رویداد، از سند جامع راهبردی توسعه صنعت هسته‌ای کشور با حضور رییس جمهور رونمایی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر