بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
عضو هیات مدیره سبدگردان مانی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ریسک جدید پیش روی بازار سرمایه

ریسک جدید پیش روی بازار سرمایه
تداوم روند مثبت بازار سرمایه بستگی به نتیجه مذاکرات، وضعیت نقدینگی و گزارش های ۳ ماهه اول و دوم شرکت ها دارد. به نظر می رسد در گزارشات چند ماه آینده شرکت ها، رشد هزینه ها بیش از رشد درآمدها باشد!
کد خبر : ۲۵۶۷۲۶

ریسک جدید پیش روی بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز اگر چه شاخص کل بورس در معاملات شانزدهمین روز فروردین، رشد اندک حدودا ۲۶۳۲ واحدی نشان داد؛ اما نکته مثبت معاملات امروز رشد ۲۵۶۰ واحدی شاخص کل هم وزن و ۴۱۱ نماد سبزپوش بازار بود.

علی قاسم نژاد عضو هیئت مدیره شرکت سبدگردان مانی در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: در دو دهه گذشته، به جز سال های ۱۳۹۳ و ۱۴۰۰، در تمام سال ها بازار سرمایه در روزهای ابتدایی سال جدید سبز بوده است.

وی ادامه داد: علت سبزی بازار سرمایه در شروع سال ۱۴۰۱ می تواند ناشی از افت قابل توجه قیمت سهم ها در سال گذشته و پتانسیل استارت رشد زدن؛ نزدیکی به فصل مجامع و انگیزه برای دریافت سود تقسیمی؛ عدم افت نرخ ارز؛ شفافیت بودجه؛ خوش‌بینی‌ها به احیای برجام و البته عرضه کمتر حقوقی‌ها در شروع سال و افزایش قدرت حقیقی‌ها بوده است.

این فعال بازارسرمایه افزود: تداوم روند مثبت بازار سرمایه بستگی به نتیجه مذاکرات، وضعیت نقدینگی و گزارش های ۳ ماهه اول و دوم شرکت ها دارد. به نظر می رسد در گزارشات چند ماه آینده شرکت ها، رشد هزینه ها بیش از رشد درآمدها باشد!

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: تاثیر احیای احتمالی برجام بر بازار سرمایه بستگی به روند نرخ ارز دارد. به نظر می رسد در کوتاه مدت دلار به سمت ۲۵ هزار تومان میل خواهد کرد و هر چقدر در زمان اعلام خبر توافق، نرخ دلار با این عدد فاصله داشته باشد، بازار سرمایه هم واکنش قوی‌تری نشان خواهد داد. البته که در صورت اعلام خبر توافق و احیای برجام گروه خودرویی و بانکی، تحت تاثیر جو روانی مثبت بازار سرمایه قرار خواهند گرفت.

قاسم نژاد در رابطه با تاثیر افزایش قیمت های جهانی در بازار سرمایه اظهار کرد: قطعاً رشد سودآوری و ارائه گزارش‌های مثبت در قیمت سهام شرکت‌ها موثر خواهد بود؛ اما نکته اینجاست که سرمایه گذاران منتظر ارائه گزارش نمی مانند و به نظر می‌رسد تاثیر افزایش قیمت‌های جهانی بر سهام شرکت های وابسته، تا حدود زیادی پیشخور شده است و از اینجا به بعد بیش از آنکه افزایش قیمت‌های جهانی، فرصتی برای رشد سهام شرکتهای کامودیتی محور باشد، ریزش احتمالی قیمت‌های جهانی، ریسکی برای بازار سرمایه تلقی می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته اگر شرایط کلی بازار سرمایه عادی باشد، افت مثلا ۱۰ درصدی قیمت های جهانی تاثیر چندان با اهمیتی بر روند کلی بازار سرمایه نخواهد داشت و در نهایت موجب اصلاح اندکی در قیمت سهام شرکت های وابسته به کامودیتی ها خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تعادل حجم عرضه و تقاضا در بورس امروز
در پیش بینی وضعیت امروز بازار سرمایه مطرح شد:

تعادل حجم عرضه و تقاضا در بورس امروز

بازار سرمایه در چند قدمی تعادل
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازار سرمایه در چند قدمی تعادل

هیاهوی بسیار برای دامنه مظنه
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

هیاهوی بسیار برای دامنه مظنه

طلب از دولت؛ حلقه‌ مفقوده قیمت‌ دستوری اوره
در گفتگو با بورس نیوز تاکید شد؛

طلب از دولت؛ حلقه‌ مفقوده قیمت‌ دستوری اوره

ارسال نظر