بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
در پیش‌بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

کاهش معاملات، نفس بورس را گرفت

کاهش معاملات، نفس بورس را گرفت
روند عرضه و تقاضا در روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته به‌گونه‌ای بود که نفس بورس را گرفت و تا بازار سرمایه این اتفاق را هضم کند حدود یک هفته طول خواهد کشید.
کد خبر : ۲۵۶۸۶۶

کاهش معاملات، نفس بورس را گرفت

محمد مفید چپردار مدیرعامل کارگزاری بورس بهگزین در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص وضعیت امروز بازار سرمایه اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط برخی سهم‌ها مثبت شده و برخی دیگر نیز در روند نزولی قرار بگیرند که البته این روند منفی، شدت زیادی را تجربه نخواهد کرد. در واقع به دلیل دو روز آخر کاری بورس در هفته گذشته احتمالا تا آخر وقت بازار سرمایه در تعادل به سر می‌برد.

وی در ادامه افزود: در این راستا با توجه به قیمت‌های جهانی و نفت می‌توان گفت عمدتاً پتروشیمی‌ها و شرکت‌های اوره ساز می‌توانند امروز از صنایع پیشرو بازار سرمایه باشند. از طرفی به نظر می‌رسد صنایع فولادی و غذایی امروز شاهد روند نزولی کمی باشند که البته این روند شدت زیادی نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: احیای برجام و جبران افت دو ساله بورس


چپردار اظهار کرد: روند عرضه و تقاضا در روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته به‌گونه‌ای بود که نفس بورس را گرفت و تا بازار سرمایه این اتفاق را هضم کند حدود یک هفته طول خواهد کشید؛ بنابراین به نظر می‌رسد امروز حجم عرضه و تقاضا در روند نزولی قرار می‌گیرند. البته در حال حاضر قیمت‌های جهانی در وضعیتی به سر می‌برند که می‌توان گفت ریزش‌ها در بازار جدی نخواهند بود.

مدیرعامل کارگزاری بورس بهگزین در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین زمانی که تقاضا در بازار کاهش یابد، در راستای آن عرضه نیز کاهش یافته و در نتیجه حجم معاملات در روند نزولی قرار خواهد گرفت. از طرفی به نظر می‌رسد گزارش زمستانی شرکت‌ها به‌خصوص شرکت‌های دلار محور وضعیت مثبتی را تپشت سر گذاشته‌اند که می‌توانند در شروع مجدد پرقدرت بازار سرمایه موثر واقع شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
لیدری خودروها، همچنان در صدر نظرات کارشناسان
فعالان بازار سرمایه برای هفته آینده پیش بینی کردند:

لیدری خودروها، همچنان در صدر نظرات کارشناسان

ارسال نظر