بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
در معاملات روز گذشته؛

قیمت طلا روند افزایشی داشت

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز گذشته با ۰.۸۱ درصد افزایش به ۱۹۴۷ دلار و ۵۴ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۶۸۹۴

قیمت طلا +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در حالی که به دنبال حمله موشکی به یک ایستگاه قطار محل پناه گرفتن غیرنظامیان در اوکراین بار دیگر درگیری و تنش بین روسیه و غرب شدت گرفته و کیف خواستار تشدید تحریم‌ها علیه مسکو شده است قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود.



قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۸۱ درصد افزایش به ۱۹۴۷ دلار و ۵۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با ۰.۴۰ درصد رشد به ۱۹۴۵ دلار و ۶۰ سنت رسید.

تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از تبعات جنگ اوکراین و همچنین نرخ بالای تورم سبب شده تا قیمت طلا علیرغم تقویت دلار و بالا رفتن سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا همچنان افزایشی باقی بماند.

روز جمعه ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی به بالاترین رقم حدود ۲ سال گذشته رسید و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی طی حدود یک ماه اخیر قرار گرفت. اظهارات مقام‌های فدرال رزرو در مورد ضرورت افزایش سریعتر نرخ بهره جهت مقابله با تورم بالا دلیل اصلی تقویت دلار بوده است.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز دیروز تا بالاترین رقم ۳ سال گذشته رشد داشت و موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

اما در همین حال اوکراین با متهم کردن روسیه به انجام حمله موشکی به یک ایستگاه قطار در شهر کراماتورسک که منجر به کشته شدن دست کم ۵۲ غیرنظامی شده خواستار دریافت تسلیحات بیشتر و وضع تحریم‌های شدیدتر علیه مسکو شده است. آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس این حادثه را محکوم کرده اند. در مقابل وزارت دفاع روسیه گفته موشک‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته اند تنها توسط ارتش اوکراین استفاده می‌شود و نیرو‌های نظامی روس روز جمعه به هیچ هدفی در شهر کراماتورسک حمله نکرده اند.

شورای جهانی طلا اعلام کرد عملکرد طلا در سه ماهه نخست امسال بهترین عملکرد فصلی از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تاکنون بوده و فلز زرد رشد ۸ درصدی را به ثبت رسانده است. به گفته این شورا، با توجه به افت ارزش سهام در بازار‌های بورس و تضعیف بازار اوراق قرضه طلا یکی از بهترین عملکرد‌ها را در میان بازار‌های مختلف داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر