بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
افزایش احتمالی تعرفه ها در گزارش ارزش گذاری لحاظ نشده/انعقاد قرارداد ۳ ساله برای بازارگردانی
در مراسم معارفه شرکت انتقال داده های آسیاتک، از تاثیر اجرای طرح صیانت؛ ابهامات مربوط به ارزش گذاری دارایی های نامشهود؛ برنامه های شرکت برای حمایت از سهم و... صحبت شد.
کد خبر : ۲۵۷۰۳۶

به گزارش بورس نیوز مراسم معارفه شرکت انتقال داده های آسیاتک امروز با حضور محمدعلی یوسفی زاده مدیرعامل این شرکت، جهانگیریان عضو هیئت مدیره و معاونت مالی شرکت، دانش کاظمی نماینده کارگزار عرضه اولیه شرکت و همچنین عباسپور نماینده شرکت تامین سرمایه ملت که ارزش گذاری این شرکت را انجام داده؛ برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، یوسفی زاده مدیر عامل شرکت ضمن اشاره به برخی سوابق و فعالیت های خود، در خصوص ترکیب سهامداران و اعضای هیات مدیره؛ اهم ارزیابی ها و تقدیرنامه های اخذ شده؛ زیرساخت های منابع انسانی و فنی و...و نیز خدمات و محصولات این شرکت توضیحاتی ارائه کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به رشد تغییرات صنعت تکنولوژی همواره تلاش کرده ایم با نگاه و آینده توسعه را پیش ببریم.

افزایش احتمالی تعرفه ها در گزارش ارزش گذاری لحاظ نشده

با توجه به آن که رعایت استانداردها به یکباره سازی شرکت کمک می‌کند، همواره تلاش شده انواع گواهینامه ها برای امنیت اطلاعات دریافت شود. دارا بودن گواهینامه خدمات مراکز داده بر اساس ممیزی استاندارد TIA942 تحت نظارت سازمان فناوری اطلاعات از جمله همین گواهینامه هاست.
یوسفی زاده با تاکید بر ضریب نفوذ ۱۲۳ درصدی اینترنت در ایران به رشد بیش از ۹ درصدی کاربران رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ و ضریب نفوذ ۷۴ درصد اینترنت در آسیای غربی در سال ۲۰۲۱ اشاره کرد. سهم آسیاتک در بین کلیه اپراتورهای ۱۱ درصد و در بین اپراتور های بخش خصوصی ۲۹ درصد بوده است.

افزایش احتمالی تعرفه ها در گزارش ارزش گذاری لحاظ نشده

جهانگیریان عضو هیئت مدیره و معاونت مالی این شرکت ضمن اشاره به برخی اصول حاکمیت شرکتی در مجموعه آسیاتک، به تغییرات سرمایه این شرکت اشاره کرد و اظهار کرد: سرمایه "آسیاتک" در سال ۹۹ از ۶۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

افزایش احتمالی تعرفه ها در گزارش ارزش گذاری لحاظ نشده

افزایش احتمالی تعرفه ها در گزارش ارزش گذاری لحاظ نشده

وی گفت: همان طور که گزارش ارزش گذاری شرکت آسیاتک نشان می دهد، درآمدها و سود شرکت هم روند صعودی داشته است.
طبق اظهارات جهانگیریان در گزارش ارزش گذاری درآمدها و سود شرکت محافظه‌کارانه لحاظ شده و رشد درآمدی شرکت احتمالاً بیش از چیزی خواهد بود که در گزارش ارزش گذاری لحاظ شده است. لاین های درآمدی شرکت در حال افزایش است بهای تمام شده شاخه های درآمدی جدید حاشیه سود بالاتری هم به همراه خواهد داشت. این موضوع برای سایر رقبا هم مصداق دارد. یکی از شاخص های خوب درآمدهای "آسیاتک" مشترک محور بودن است که موجب پایداری سود هم خواهد شد.

افزایش احتمالی تعرفه ها در گزارش ارزش گذاری لحاظ نشده

افزایش احتمالی تعرفه ها در گزارش ارزش گذاری لحاظ نشده

افزایش احتمالی تعرفه ها در گزارش ارزش گذاری لحاظ نشده

افزایش احتمالی تعرفه ها در گزارش ارزش گذاری لحاظ نشده

افزایش احتمالی تعرفه ها در گزارش ارزش گذاری لحاظ نشده

جهانگیریان همچنین اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ اقدام به خرید یک شرکت با دارایی‌های قابل توجهی هم کردیم که در سامانه کدال هم این موضوع افشا شده است. شرکت مذکور ۹۵۰۰ متر ساختمان و ابنیه در تملک دارد و فقط ۶۰۰۰ متر زمین دارد که ارزش قابل توجهی دارد. شرکت آسیاتک فقط روی دارایی های نامشهود سرمایه گذاری نکرده و روی دارایی های فیزیکی و مشهود نیز سرمایه گذاری شده است.

افزایش احتمالی تعرفه ها در گزارش ارزش گذاری لحاظ نشده

وی در پاسخ به ابهامات ارزش گذاری دارایی های نامشهود گفت: از مجموع ۱۳۰۰ میلیارد تومانی که به عنوان ارزش دارایی های نامشهود شرکت توسط کارشناسان ارزش‌گذاری و کانون کارشناسان رسمی دادگستری برآورد شده، ۶۰۰ میلیارد تومان مربوط به نرم‌افزارها و... است که البته معتقدیم ارزش نرم‌افزارها و لایسنس های شرکت های شرکت آسیاتک، بیش از اینهاست. ۱۵۰ میلیارد تومان هم مربوط به نشانه های اینترنتی و IP است که هر IP در حال حاضر ۴۰ دلار ارزیابی شده حال آن که هر IP حدود ۵۰_۶۰ دلار معامله می‌شود. ارزش نهایی سهام شرکت طبق ۴ روش ارزش‌گذاری شده و میانگینی که از این چهار روش حاصل شده، ۹۰۱ تومان و ارزش وزنی شرکت ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین در فرایند ارزش گذاری شرکت آسیاتک برخی پروژه های آتی که در حال مذاکره بوده و هنوز قطعیت ندارد، لحاظ نشده است. به محض قطعیت آثار مالی این اتفاقات افشا خواهد شد.

افزایش احتمالی تعرفه ها در گزارش ارزش گذاری لحاظ نشده
طبق اظهارات جهانگیریان احتمال افزایش تعرفه‌ها هم وجود دارد که اگر این اتفاق رخ دهد، آثار مالی ناشی از افزایش تعرفه‌ها افشا خواهد شد. در فرایند ارزش گذاری احتمال افزایش تعرفه ها لحاظ نشده است!

وی همچنین گفت: در خصوص صندوق های فروشگاهی سازمان امور مالیاتی گفته شد این طرح یک طرح ملی است و شرکت آسیاتک یکی از شرکت‌هایی است که مجوز آن را دارد و به محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در ادامه دانش کاظمی نماینده کارگزار عرضه کننده این سهم در روز عرضه اولیه عنوان کرد: ۱۲ درصد از سهام شرکت در روز عرضه اولیه به عموم و ۳ درصد به صندوق ها عرضه خواهد شد.(جمعاً ۱۵ درصد از سهام شرکت در روز عرضه اولیه عرضه خواهد شد) همچنین قرارداد بازارگردانی به مدت ۳ سال منعقد شده که ۳ درصد از سهام شرکت و ۲۰ درصد از منابع عرضه اولیه در اختیار بازارگردان سهم قرار خواهد گرفت.

عباسپور هم به شفاف سازی برخی ابهامات در گزارش ارزش گذاری پرداخت و گفت: نرخ رشد درآمدهای کسب شده(حدود ۱۵ درصد) با توجه به تغییر فرهنگ جامعه و افزایش تقاضای اینترنت، منطقی و محافظه کارانه بوده است.

____________________________________________

نگاهی جامع به گزارش ارزش گذاری "آسیاتک"

___________________________________________

در پاسخ به سوالات میهمانان این مراسم مطرح شد:
هدف شرکت از تاسیس مجموعه داده های ابری امین آسیا هم با توجه به اینکه شرکت امین آسیا یک شرکت مشارکتی است و خدمات زیر ساختی ابری به بخش های تجاری و نهادهای دولتی ارائه می کند. آسیاتک یک سری توسعه را در این مجموعه انجام می دهد و بهره برداری آن در همین سال جاری اتفاق خواهد افتاد.

در خصوص فیبرهای نوری: قرارداد مشارکت آسیاتک با مخابرات برقرار است و می توانیم روی فیبرها خدمات به فروش برسانیم.

تمام برنامه ریزی و پیش بینی های شرکت در خصوص تعرفه ها این است که آخرین تغییرات در سال ۹۶ ثبت شده است و با توجه به تورم در حوزه های مختلف، اجزای مختلف سرویس دهنده مان از این تورم خارج نبوده، از جمله منابع انسانی، تجهیزات، تبلیغات و بازاریابی تورم داشته‌ایم. همچنین برخی از خدمات زیرساختی شرکت مخابرات نیز مشمول این تورم شده است. لذا در حال حاضر اجازه اینکه با حداکثر ظرفیت تعرفه سرویس ها تغییر کند را داریم. پیگیری های لازم در مورد مصوبه جدید نیز ادامه دارد که به تفاهم اولیه رسیده‌ایم؛ هر چند تا زمانی که تعرفه ما را کمیته تنظیم مقررات تایید نکند نهایی نمی شود.

در خاتمه یوسفی زاده در خصوص نگرانی هایی که اجرای طرح صیانت ایجاد کرده اظهار کرد: شخصاً معتقدم این وسط با شدتی که به عنوان تهدید معرفی می شود پیش نخواهد رفت و ضمن اینکه موضوع فعالیت آسیاتک جزئیاتی که در طرح صیانت آمده را شامل نخواهد شد فعالیت آسیاتک در حوزه سرویس هایی در اینترنت و این دیتاسنتر به مشتریان است که شامل طرح صیانت نخواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با حضور درمزایده شرکت انتقال داده های آسیاتک؛

"آسیاتک" در مزایده ملک خرید

ارسال نظر