بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
حاجی‌بابایی در تشریح نشست هم‌اندیشی برای اجرای سیاست‌های کلان با حضور وزیر صمت:

خودروسازی ما در شأن مردم نیست

خودروسازی ما در شأن مردم نیست
این جلسه با حضور فاطمی‌امین وزیر صنعت و معاونانش و مدیر عامل ایران خودرو برای بررسی بحث خودروسازی و واردات خودرو برگزار شد.
کد خبر : ۲۵۷۰۷۶

خودروسازی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از برگزاری نشست هم‌اندیشی برای اجرای سیاست‌های کلان با حضور وزیر صمت خبر داد.



وی ادامه داد: با توجه به مباحثی که در زمان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ در خصوص خودرو و واردات آن مطرح شد، سر و صدا‌های بسیاری ایجاد و موافقان و مخالفان بسیاری اظهارنظر کردند و براین اساس مقرر شد، جلسه هم اندیشی برای اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری با موضوع خودرو برگزار شود.

حاجی بابایی تاکید کرد: امروز اولین جلسه از سلسله نشست‌های مجلس با موضوع خودرو و واردات خودرو با حضور وزیر صمت بود، بحث‌های بسیار خوب و چالشی مطرح و ضمن ارائه توضیحات فاطمی امین، نمایندگان نیز نقطه نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را بیان کردند تا مجلس بتواند، بعد از بررسی‌ها به یک جمع‌بندی برسد و وضعیت خودرو از این بلاتکلیفی رها شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه خودروسازی ما در شأن مردم است و نه خودرو به میزان کافی تولید می‌شود و مردم نیز به شدت از این موضوع ناراضی هستند، بنابراین بحث تعیین تکلیف بازار خودرو و واردات آن باید هر چه سریعتر انجام شود تا مردم مجبور نباشند، خودروی بی‌کیفیت را به بالاترین قیمت خریداری کنند.

وی افزود: متاسفانه همیشه یک اختلاف بزرگی میان تولید و نیاز مردم به خودرو وجود دارد و اقداماتی از جمله قرعه‌کشی برای مردم مشکلاتی را به وجود آورده است. براین اساس سه‌شنبه هفته آینده نیز جلسه‌ای دیگر با حضور وزیر صمت برای بررسی خودرو و واردات آن برگزار خواهد شد تا بتوان با ایجاد یک هم افزایی قدم‌های موثری را برای رفع مشکلات حوزه خودرو در کشور برداریم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دولت نباید در تمام حوزه‌های صنعتی دخالت کند
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت نباید در تمام حوزه‌های صنعتی دخالت کند

خودروسازان کشور دوزیست هستند
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس:

خودروسازان کشور دوزیست هستند

ارسال نظر