بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
اتریوم؛ روش خرید و فروش در ایران
در بازار ارز‌های دیجیتال، اتریوم در جایگاه دوم پس از بیت کوین قرار گرفته و روزانه افراد زیادی به خرید و فروش اتریوم در سرتاسر جهان می‌پردازند.
کد خبر : ۲۵۷۰۷۸

اتریوم؛ روش خرید و فروش در ایران

به گزارش بورس نیوز، در بازار ارز‌های دیجیتال، اتریوم در جایگاه دوم پس از بیت کوین قرار گرفته و روزانه افراد زیادی به خرید و فروش اتریوم در سرتاسر جهان می‌پردازند. این ارز دیجیتال در ابتدا برای ایجاد بستری مناسب جهت انجام برنامه‌های غیرمتمرکز و عقد قرارداد‌های هوشمند طراحی شد؛ اما در حال حاضر با توجه به افزایش فناوری بلاک چین، انتظار می‌رود اتریوم آینده بسیار خوبی در پیش رو داشته باشد.

پلتفرم این ارز دیجیتال، اتر نام دارد که خرید و فروش اتریوم و پاداش ماینر‌ها با این پلتفرم پرداخت می‌شود. با این حال به دلیل نوظهور بودن این ارز دیجیتال و رشد صعودی آن در بازار رمزارزها، افراد زیادی تمایل به کسب اطلاعات درباره این ارز دیجیتال دارند تا بتوانند در صرافی معتبر، اتریوم را معامله کنند. کیف پول من به عنوان مرجع معتبر و مطمئن برای معاملات ارز‌های دیجیتال شناخته می‌شود که یک میلیون کاربر دارد؛ اما قبل از هر چیزی لازم می‌دانیم طرز کار با صرافی‌های داخلی و خارجی و نحوه خرید و فروش اتریوم در تمامی صرافی‌های معتبر را شرح دهیم تا با این مسیر آشنا شوید.

مراحل خرید و فروش اتریوم

اتریوم در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده و کاربران زیادی اقدام به خرید و فروش این ارز دیجیتال به روش‌های مختلف می‌کنند. در حالت کلی چند مرحله برای معامله این ارز دیجیتال وجود دارد که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ایجاد کیف پول معتبر

کیف پول یا همان Wallet در واقع برای ذخیره‌سازی ارز‌های دیجیتال ایجاد می‌شود که آدرس و رمز آن برای هر شخصی مجزا بوده و این آدرس کیف پول همانند شماره کارت بانکی در انجام معاملات اهمیت دارد. این آدرس از ۱۶ کد با حروف انگلیسی و اعداد تشکیل شده و برای انتقال ارز‌های دیجیتال به صرافی اهمیت زیادی دارد. به عبارتی دیگر، اگر در ابتدای کار کیف پولی برای خود ایجاد نکنید نمی‌توانید در صرافی‌های مختلف اقدام به خرید و فروش اتریوم نمایید.

کیف پول‌هایی که برای ذخیره سازی اتریوم و سایر ارز‌های دیجیتال ساخته می‌شوند، در دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری موجود هستند و شما می‌توانید در هر یک از این دو نوع کیف پول، سرمایه خود را ذخیره کنید. با این حال توجه داشته باشید که اگر قصد نگهداری طولانی مدت اتریوم را در سر دارید، بهتر است از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید تا امنیت سرمایه موجود در کیف پولتان بالا برود؛ همچنین قبل از استفاده از کیف پول بایستی یک نسخه پشتیبان یا همان بک‌آپ از کیف پول بگیرید تا در صورت سرقت و یا خرابی دستگاه و یا حذف شدن کیف پول، سرمایه خود را بازیابی کنید.

شارژ حساب کیف پول

قبل از انتقال بخشی از سرمایه کیف پول به صرافی، باید حساب ولت یا کیف پول خود را شارژ کنید. به عبارتی دیگر، قبل از اقدام به هر کاری لازم است از طریق کارت بانکی در ایران، وجه لازم برای خرید و فروش اتریوم را به کیف پول انتقال دهید تا به این ترتیب کیف پولتان نقدینگی لازم برای خرید و فروش اتریوم و یا تبدیل اتریوم به سایر ارز‌های دیجیتال را داشته باشد. اگر حساب ولت را شارژ نکنید، نمی‌توانید هیچ معامله‌ای در صرافی انجام دهید؛ البته دقت کنید که برای انتقال سرمایه به صرافی، بایستی آدرس کیف پول را به خاطر داشته باشید.

ثبت نام در صرافی معتبر و احراز هویت

دو نوع صرافی برای خرید و فروش اتریوم در ایران وجود دارد: صرافی داخلی و صرافی خارجی.

صرافی داخلی در واقع صرافی‌های موجود در داخل ایران هستند که به دو روش ریالی و واحد ارز‌های دیجیتال، اقدام به خرید و فروش اتریوم و یا تبدیل اتریوم به ارز‌های دیجیتال دیگر می‌کنند. معمولا کسانی که مبلغ کمتری برای خرید و فروش در بازار ارز‌های دیجیتال در نظر می‌گیرند و قصد ترید کردن ندارند، از صرافی داخلی برای انجام معاملات استفاده می‌کنند.

اتریوم؛ روش خرید و فروش در ایران

صرافی‌های خارجی با برخورداری از نقدینگی بیشتر و ابزار‌های لازم جهت ترید کردن، برای تریدر‌ها بسیار مناسب هستند؛ اما مشکل اصلی در رابطه با صرافی‌های خارجی، اعمال تحریم از سوی این صرافی‌ها به کاربران ایرانی است. در چنین شرایطی اگر با آی پی ایرانی اقدام به ثبت نام و یا در مراحل بعدی اقدام به خرید و فروش اتریوم نمایید، امکان مسدود شدن حساب و بلوکه شدن سرمایه وجود دارد. در این صورت سرمایه موجود در صرافی به کیف پول بازنمی‌گردد و عملا کل سرمایه خود را از دست می‌دهید.

پس پیشنهاد ما به شما به عنوان تازه وارد به دنیای ارز‌های دیجیتال، ثبت نام در صرافی معتبر و مطمئن داخلی است تا بتوانید با روند کار در این بازار به راحتی آشنا شوید و نگرانی بابت از دست دادن سرمایه خود نداشته باشید.

هنگام ثبت نام در صرافی داخلی، باید مراحل احراز هویت را تکمیل کنید که این مراحل شامل وارد کردن اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره موبایل، ایمیل، کدملی و ... است. همچنین صرافی‌های داخلی برای جلوگیری از کلاهبرداری، از کاربران درخواست می‌کنند عکسی سلفی به همراه دست نوشته‌ای از توضیحات احراز هویت سایت بگیرند و در سایت آپلود کنند؛ به این ترتیب پس از تایید ۲۴ ساعته، خرید و فروش اتریوم و سایر ارز‌های دیجیتال در صرافی شروع می‌شود.

نحوه خرید و فروش اتریوم از صرافی خارجی

خرید و فروش اتریوم در صرافی داخلی و یا خارجی انجام می‌گیرد. برای معامله در صرافی خارجی ابتدا باید ارز دیجیتالی غیر از اتریوم در صرافی داخلی خریداری کنید. (این مراحل پس از ایجاد کیف پول و شارژ حساب کاربری انجام می‌گیرند.) سپس ارز دیجیتال خریداری شده در صرافی داخلی را به صرافی خارجی معتبر انتقال دهید. تا به این طریق بتوانید به خرید و فروش اتریوم با تبدیل ارز‌های دیجیتال دیگر به این ارز دیجیتال بپردازید. برای این کار باید در حساب کاربری صرافی، سفارش موردنظرتان را مطابق با مبلغی که در نظر دارید ثبت کنید تا فروشنده‌ای درخواست خرید مقدار اتریوم شما را بپذیرد و به این ترتیب با توافق دوطرفه معامله را انجام دهید.

پس از خرید اتریوم در صرافی خارجی، مقدار اتریوم خریداری شده را به کیف پول خود انتقال دهید تا در زمان لازم مجدد با انتقال اتریوم‌ها به صرافی موردنظر، اقدام به فروش اتریوم‌های خریداری شده نمایید.

نحوه خرید و فروش اتریوم از صرافی داخلی

اتریوم؛ روش خرید و فروش در ایران

خرید فروش اتریوم از صرافی خارجی برای کسانی که به تازگی قصد انجام معامله در این بازار پرفرازونشیب را دارند، کار چندان راحتی نیست؛ اما صرافی‌های داخلی معتبر، مسیر دشوار معاملات ارز‌های دیجیتال را هموارتر کرده‌اند. در این صرافی‌ها تحریم‌ها هیچ تاثیری در روند معاملات ندارند و کاربران با خیال راحت می‌توانند اقدام به خرید و فروش اتریوم نمایند. از طرفی دیگر، در صرافی داخلی نیازی به تبدیل ارز‌های دیجیتال ندارید و مستقیما با ریال می‌توانید حجم معامله را تعیین کرده و سفارش خرید و فروش ارز دیجیتال موردنظر را ثبت و نهایی کنید.

در انتخاب صرافی داخلی حتما به قابلیت پشتیبانی صرافی از صد‌ها ارز دیجیتال و امکان افزودن حساب‌های زیرمجموعه به حساب کاربری خود دقت کنید؛ چراکه ممکن است پس از مدتی تمایل به تبدیل اتریوم به ارز دیجیتال دیگر را داشته باشید و در صورتی که صرافی از آن ارز دیجیتال پشتیبانی نکند، به مشکل برمی‌خورید؛ علاوه بر این‌ها اگر قصد خرید و فروش اتریوم برای خانواده و یا دوستان خود را دارید، حتما دقت کنید که صرافی از قابلیت ایجاد حساب‌های زیرمجموعه برخوردار باشد.
مهم‌ترین مشکلی که در معاملات صرافی‌های داخلی وجود دارد، نقدینگی پایین صرافی و حجم کم معاملات است؛ اما اگر بتوانید صرافی داخلی پیدا کنید که این مشکل را برطرف کرده و کاربران زیادی را در داخل ایران به خود جذب کند، می‌توانید با خیالی راحت اقدام به خرید و فروش اتریوم نمایید.

کارمزد خرید و فروش اتریوم

برای خرید و فروش اتریوم لازم است کاربر بخش کوچکی از حجم معامله را به عنوان کارمزد به صرافی پرداخت کند. معمولا تعرفه‌هایی که صرافی‌های داخلی و خارجی برای کارمزد در نظر می‌گیرند متفاوت است و میزان کارمزد به حجم معامله و نوع معامله بستگی دارد.

متاسفانه برخی صرافی‌های داخلی و خارجی کارمزد زیادی برای معاملات از حساب کاربری کم می‌کنند که این میزان کارمزد برای کاربران مطلوب و خوشایند نیست؛ از طرفی دیگر در خرید فروش اتریوم از صرافی‌های خارجی، با کمک گرفتن از واسطه‌ها، کارمزد تمام شده برای معاملات ارز‌های دیجیتال بالا می‌رود که این امر باعث هدر رفتن بخش زیادی از سرمایه قبل از کسب هرگونه سودی می‌شود. به همین دلیل انتخاب صرافی با کارمزد معقول، از دغدغه کاربران ایرانی در خرید و فروش اتریوم به حساب می‌آید.

کیف پول من؛ بهترین صرافی خرید و فروش اتریوم

صرافی‌های زیادی در داخل ایران برای حل کردن مشکلات معاملات ارز‌های دیجیتال و آسان‌تر کردن مسیر معامله فعالیت می‌کنند؛ اما در این بین صرافی‌های بسیار محدودی به چشم می‌خورند که علاوه بر داشتن چندین هزار کاربر، رضایت بسیار خوبی از روند معاملات در صرافی خود کسب کرده‌اند. صرافی کیف پول من با یک میلیون کاربر در داخل ایران، علاوه بر پشتیبانی از اتریوم، از ۱۲۰۰ ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند که این رقم برای انجام معاملات در این بازار جهانی فوق‌العاده است.

این صرافی با برخورداری از کیف پول، امکان نگه‌داری و ذخیره اتریوم و سایر ارز‌های دیجیتال را بدون گرفتن هزینه به کاربران خود می‌دهد و تنها کارمزد ۰.۲۵ درصد تا ۲ درصد را برای انواع معاملات از حساب کاربری کم می‌کند. این میزان کارمزد در برابر کارمزد چند درصدی صرافی‌های دیگر عالی بوده و باعث رضایت معامله‌گران شده است.

کاربران این سایت با ایجاد حساب‌های زیرمجموعه می‌توانند اقدام به خرید و فروش اتریوم برای خانواده و دوستان خود کنند و به این ترتیب مراحل آسانی برای انجام چندین معامله به صورت همزمان داشته باشند. پشتیبانی ۲۴ ساعته سایت Kifpool.me همراه شما است تا به هرگونه سوالی در زمینه ارز‌های دیجیتال پاسخ دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر