بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
افزایش قیمت نفت تحت تاثیر کاهش تولید در روسیه
قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کاهش تولید در روسیه که دومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان است و تشدید کمبود عرضه، افزایش یافت.
کد خبر : ۲۵۷۱۴۰

قیمت نفت +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کاهش تولید در روسیه که دومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان است و تشدید کمبود عرضه، افزایش یافت.



بهای معاملات نفت برنت ۵۹ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید در حالی که بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت با ۶۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، ۱۰۱ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه بود. هر دو شاخص در معاملات روز گذشته بیش از شش درصد صعود کرده بودند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اوکراین را عامل بن بست مذاکرات صلح خواند و اعلام کرد مسکو عملیات ویژه برای خلع سلاح همسایه غربی خود را ادامه خواهد داد.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: پوتین گفته است مذاکرات صلح با اوکراین به بن بست رسیده است و عملیات نظامی طبق برنامه ادامه پیدا خواهد کرد. این امر شبح تداوم ریسک اختلالات عرضه در بازار نفت را برمی‌انگیزد.

جدیدترین آمار نشان داد تولید نفت و میعانات گازی روسیه به پایین ۱۰ میلیون بشکه در روز نزول کرده است که پایین‌ترین میزان از ژوئیه سال ۲۰۲۰ است و این کاهش تحت تاثیر تحریم‌های اعمال شده از سوی بسیاری از کشور‌ها به تلافی حمله نظامی مسکو به همسایه خود و محدودیت‌های لجستیکی تاثیرگذار بر تجارت نفت این کشور بوده است.

طبق گزارش خبرگزاری اینترفکس، نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد کشورش آماده است نفت و فرآورده‌های نفتی را به کشور‌های دوست در هر محدوده قیمتی بفروشد و مسکو به تضمین ادامه کارکرد صنعت نفت متمرکز مانده است. شولگینوف گفت: قیمت نفت در محدوده ۸۰ تا ۱۵۰ دلار در هر بشکه در اصل ممکن است، اما مسکو به تضمین تداوم کارکرد صنعت نفت متمرکز است

در این بین، گزارش‌هایی از تسهیل محدودیت‌های کرونایی در چین منتشر شده که خوش بینی سرمایه‌گذاران در بازار نفت را بهبود بخشیده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار صنعتی نشان داد تقاضا برای سوخت در آمریکا قوی مانده است. منابع بازار اعلام کردند بر اساس آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر بنزین آمریکا به میزان ۵.۱ میلیون بشکه و ذخایر سوخت‌های دیگر پنج میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است که بسیار بالاتر از پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر