بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
اختیار حذف و یا عدم حذف ارز ترجیحی برعهده دولت قرار داده شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اختیار حذف و یا عدم حذف ارز ترجیحی برعهده دولت قرار داده شده و از سوی دیگر حجم ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور به میزانی نیست که بتوان تا پایان سال از آن استفاده کرد.
کد خبر : ۲۵۷۱۴۶

میرکاظمی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه درخصوص زمان اقدام به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اختیار حذف و یا عدم حذف ارز ترجیحی برعهده دولت قرار داده شده و از سوی دیگر حجم ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور به میزانی نیست که بتوان تا پایان سال از آن استفاده کرد.



وی ادامه داد: بنابراین هر زمان شرایط و فضای اقتصادی کشور مساعد باشد، می‌توان بتدریج این موضوع را عملیاتی کرد و در حال حاضر برای حذف ارز ترجیحی زمان و تاریخ مشخصی را نمی‌توان تعیین کرد.

میرکاظمی در این خصوص که چرا با توجه به اینکه هنوز ارز ترجیحی حذف نشده شاهد افزایش قیمت کالا‌ها بویژه در مورد گوشت قرمز و مرغ در کشور هستیم، گفت: قیمت‌ها روی نرخ گوشت قرمز و مرغ تغییری نکرده است، برخی هزینه‌ها و قیمت تمام شده مواد غذایی به نرخ مواد اولیه بستگی ندارد و عوامل دیگری نیز در این میان موثر هستند و برای این تاثیرات باید یارانه پرداخت شود و یا اجازه داد، قیمت‌ها اصلاح شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر