بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت شد؛

"آسیاتک" موفق به اخذ مجوز PAP

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در سال ۱۳۸۲ به منظور ارائه خدمات نوین در صنعت IT، تاسیس و موفق به اخذ مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد.
کد خبر : ۲۵۷۳۲۲

به گزارش بورس نیوز، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در سال ۱۳۸۲ به منظور ارائه خدمات نوین در صنعت IT، تاسیس و موفق به اخذ مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت ارائه خدمات خطوط کابلی دیجیتالی مشترکین (DSL) با اعتبار ۱۰ساله از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۹۲ شد.



هم‌چنین جهت ارائه خدمات ADSL در سایر استان‌ها نیز موفق به دریافت مجوز‌های ISDP و ISP در ۳۰ استان از سال ۱۳۸۷ از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گردید.

این شرکت از سال ۱۳۹۲ نیز با توجه به توسعه خدمات، درجهت ارائه خدمات میزبانی و اشتراک مکانی مراکز داده، اقدام به اخذ مجوز IDC از مرکز ملی فضای مجازی نمود.

شرکت در سال ۱۳۹۹ مجددا تجهیز، راه‌اندازی و بهره‌برداری از فضا‌های مخابراتی مجموعه برج میلاد، به عنوان بهره‌بردار انحصاری فضا‌های مخابراتی و دیتای برج میلاد تهران را به مدت ده سال (قابل تمدید) در اختیار خود قرار داده است.

انواع خدمات قابل ارائه شرکت

- ارئه اینترنت پرسرعت ADSL
- ارائه خدمات پهنای باند اختصاصی
- ارائه خدمات و سرویس‌های مرتبط با دیتاسنتر (IDC)
- ارائه سرویس به سایر اپراتور‌ها
- خدمات بیت استریم
- خدمات راه‌یابی مکالمات بین‌الملل
از جمله مشتریان مهم شرکت آسیاتک می‌توان به نهاد‌ها و ارگان‌هایی نظیر سازمان تامین اجتماعی، خبرگزاری ریاست جمهوری، مرکز ملی فضای مجازی و... و همینطور شرکت‌هایی نظیر شرکت فرودگاه‌های کشور، شرکت ملی پالایش، مجتمع فنی تهران، همراه اول، ایرانسل، رایتل، اسنپ، تپسی و ... بانک‌هایی همچون سپه، شهر، سامان و... و کارخانه‌هایی نظیر ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، مادیران و بسیاری دیگر اشاره کرد که با ارائه طیف وسیعی از خدمات توانسته نظر مشتریان قابل توجهی را به سوی خود جلب کند.

ترکیب سهامداران

همانطور که ملاحظه شد شرکت سرمایه‌گذاری مهرگان سرمایه پارس با مالکیت ۳۳ درصدی از سهام، بزرگترین سهامدار شرکت محسوب می‌شود.

خلاصه صورت وضعیت مالی

سرمایه شرکت برابر با ۲۰۰ میلیارد تومان است. شرکت در کل سال ۱۳۹۹ موفق به ساخت سود خالصی به مبلغ ۶۹ میلیارد ۶۴۸ میلیون تومانی برای سهامداران خود گردیده است که این مبلغ فقط برای ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به حدود ۹۱ میلیارد تومان ارتقا یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۳ درصدی را تجربه کرده است. عمده دلیل این رشد را نیز می‌توان در افزایش درآمد‌های عملیاتی شرکت و همین‌طور کاهش بهای تمام شده جستجو کرد.
در فایل ارزش‌گذاتری ارائه شده توسط شرکت نیز پیش‌بینی گردیده است که در سال ۱۴۰۰ سود خالص ۱۲۳ میلیارد تومانی برای شرکت تحقق یابد که با توجه به میانگین فصلی بدست آمده مطابق با گزارشات ۹ ماهه، این عدد دور از انتظار نخواهد بود.

در نمودار زیر روند سود خالص شرکت در ادوار اخیر را می‌توانید مشاهده فرمایید.

سرمایه‌گذاری‌های شرکت در شرکت‌های زیرمجموعه

برنامه‌های توسعه

توسعه خدمات دیتا سنتر و زیرساخت‌های مربوطه
- پروژه توسعه دیتاسنتر در فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام
- پروژه توسعه فضای اداری پردیس

پیش بینی صورت سود و زیان منتهی به ۱۴۰۱ (براساس ارزش‌گذاری منتشر شده در سامانه کدال)

همه ارقام (بجز EPS) به میلیارد تومان می‌باشد.

ارزش گذاری‌های صورت گرفته بر اساس نسبت P/E

با توجه با سود خالص TTM حدود ۱۱۱ میلیارد تومانی آسیاتک می‌توان در حدود ۱,۱۷۵ میلیارد تومان ارزش‌گذاری کرد.

ارزش گذاری‌های صورت گرفته بر اساس نسبت P/NAV

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر