بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
گزارش اسفندماه "فسرب" منتشر شد:

رشد ۹۱ درصدی فروش "فسرب" در آخرین ماه ۱۴۰۰

رشد ۹۱ درصدی فروش
میزان درآمد حاصل شده از فروش داخلی روند افزایشی را طی کرده و سهامداران شاهد افزایش ۱۴۷ درصدی درآمد‌ها در مقایسه با ماه گذشته بودند.
کد خبر : ۲۵۷۳۷۴

رشد ۹۱ درصدی فروش

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت ملی و سرب و روی ایران در گزارش اسفندماه ۱۴۰۰، مجموع درآمدی که از فروش محصولات را شناسایی کرد، برابر با ۷۵۸ میلیارد ریال بود. همچنین این شرکت در مدت زمان ۱۲ ماه سپری شده از ابتدای سال مالی درآمدی بالغ بر ۶،۴۴۵ میلیارد ریال را اعلام کرد.

رشد ۹۱ درصدی فروش

از طرفی درآمد ماهانه‌ای که "فسرب" توانست در اسفندماه از خود بر جای بگذارد عمدتا در بازار داخل به فروش رسیده و در کارنامه خود فعالیتی در بازار صادراتی را ثبت نکرده است.


بیشتر بخوانید: "فسرب" و درآمدی نزدیک به ۹ میلیارد تومان در بورس کالا


درآمد‌های عملیاتی "فسرب" در اسفند ۱۴۰۰

بر پایه این گزارش، میزان درآمد حاصل شده از فروش داخلی روند افزایشی را طی کرده و سهامداران شاهد افزایش ۱۴۷ درصدی درآمد‌ها در مقایسه با ماه گذشته بودند اما؛ در مقایسه دیگر در بازه زمانی یک‌ساله، می‌توان آمار "فسرب" را ۳۸ درصد نزولی دید. ضمن آنکه درآمد تجمیعی این شرکت ۳۱ درصد افزایش سالانه را به همراه داشته است.

با نگاهی به بخش درآمدی از سبد محصولات تولیدی "فسرب" می‌توان رتبه نخست را به فروش محصول «شمش سرب» با ۵۶۳ میلیارد ریال اعطا کرد. البته نرخ فروش این کالا با افزایش ۵ درصدی همراه شده و مجموعا به ۶۵ میلیون و ۷۲۸ هزارتومان در ازای هر تن رسیده است. از سوی دیگر، رتبه بعدی درآمدزاترین محصول شرکت نیز به «شمش روی» در حدود ۸۷ میلیارد ریال درآمد اختصاص یافت.

رشد ۹۱ درصدی فروش

همچنین «شمش روی» توانست بیشترین نرخ فروش این شرکت را به نام خود ثبت کند و با نرخ فروش ۸۷ میلیون و ۳۷۷ هزارتومان در ازای هر تن بتواند نسبت به ماه گذشته، افزایش کمتر از یک درصدی را در صورت‌های مالی به نمایش بگذارد.

مقدار فروش محصولات "فسرب"

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، با توجه به گزارشی که در سامانه کدال منتشر شده، مقدار فروش شرکت حاکی از آن است که ۱۰۰ تن «شمش روی»، ۸۵۷ تن «شمش سرب» و ۳۴۳ تن «خدمات تولید دستمزدی سرب» در بازار داخل به فروش رسیده که برخلاف وضعیت ۲ ماه گذشته با افزایش فروش مواجه بود و البته به رشد ۹۱ درصدی فروش ماهانه دست یافته است.

بر اساس این گزارش، می‌توان به میزان فروش تجمیعی شرکت تا اسفند ۱۴۰۰ اشاره داشت که آماری برابر با ۱۲،۰۴۲ تن اعلام شده و این آمار نیز به نسبت سال گذشته، رشد ۱۲ درصدی را از خود برجای گذاشته است.

از طرفی بیشترین میزان فروش ماهانه "فسرب" مربوط به «شمش سرب» با ۸۵۷ تن بود، همچنین از ابتدای سال مالی تا اسفندماه نیز ۵،۷۸۰ تن از محصول «شمش سرب» در بازار داخل کشور به فروش رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر