بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان واروندکنار تصویب شد
نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار از سال ۱۳۸۵ تاکنون، با ۱۳۱ رأی موافق، ۷۶ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
کد خبر : ۲۵۷۴۳۴

صحن مجلس+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، روح‌اله نجابت، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گزارش این کمیسیون در خصوص تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروند کنار از سال ۸۵ تاکنون را قرائت کرد.



محور‌های این تحقیق و تفحص به شرح ذیل است:

تخلفات بی حد و حصر در شهرداری آبادان و شهرداری اروندکنار، چرا با وجود اعتبارات عمرانی از منابع مختلف فوق الذکر وضعیت شهر در معابر عمومی و خدمات شهری و مبلمان شهری بسیار بغرنج می‌باشد، بررسی پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز، امور مالی و املاک و ... بدون لحاظ کردن کاربری در طرح جامع و تفضیلی شهری همچنین تبدیل فضای سبز به کیوسک که در حد هاپیرمارکت در شهر آبادان باعث ایجاد نارضایتی گردیده است.

در جریان بررسی این گزارش جلیل مختار به عنوان نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص مذکور، گفت: با توجه به بررسی‌های اولیه و گزارش‌های فنی و عمرانی در حوزه خدمات و مبلمان شهری وضعیت نامطلوب بوده و متاسفانه منظر شهر آبادان بسیار بد جلوه داده شده است که این امر نارضایتی عمومی همشهریان را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: به دلیل عدم نظارت کمی و کیفی اکثریت اعتبارات شهری، ملی و منطقه آزاد اروند حیف و میل شده و عدم نظارت کافی دستگاه‌های نظارتی از جمله استانداری، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر مسجل شده است.

نماینده مردم آبادان در خانه ملت خاطرنشان کرد: در پروژه بلوار هسته‌ای از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ و پروژه سالیا از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۳۹۵ که اعتبار بالایی برای آن‌ها هزینه گردیده متاسفانه بدون نظارت و زیرسازی غیراستاندارد که هرساله شاهد کنده شدن آسفالت و ایجاد گودال‌ها و چاله‌های ریز و درشت هستیم. نصب سرپوش بر روی کانال جمع آوری آب‌های سطحی خیابان ۱۵ بدون تعبیه دریچه و همچنین پوشاندن کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی در کوی ولیعصر که همواره باعث ایجاد آبگرفتگی و فاجعه سیل ۱۳۹۸ شد و نصب پله برقی بر روی پل عابر پیاده مقابل دبیرستان ابن سینا متاسفانه از روز اول این پله اسقاطی بوده و از آن بهره برداری نشده است از جمله اقدامات انجام شده توسط شهرداری می‌باشد.

وی ضمن اشاره به موارد دیگر از اشکالات موجود، افزود: موارد بسیار زیادی وجود دارد که مجال طرح آن‌ها در مجلس شورای اسلامی نیز باعث تخریب معماری آبادان، زیربنا‌های شهر، معابر عمومی آن، آسفالت و زیباسازی شهری و حتی مناطق تفریحی و شهری گردیده است که نارضایتی عمومی مردم از کلیه مسئولین شهری، استانی و ملی شده، برهمین اساس از همکاران درخواست دارم به این تحقیق و تفحص رأی مثبت بدهند تا با ورود نظارتی مجلس بارقه امیدی جهت زیباسازی شهر آبادان ایجاد گردد.

سیدمجتبی محفوظی، دیگر نماینده متقاضیان این تحقیق و تفحص توضیح داد: آنچه که در نگاه اول به آن می‌رسیم این است که در این دو شهر اصلا شهرداری وجود نداشته و یا اینکه در حد و اندازه یک دستگاه حمایتی عمل کرده اند، به گونه‌ای که علیرغم پرداخت حقوق ماهیانه و حق بیمه کارکنان اقدامی انجام نشده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در حد و اندازه دو شهر آبادان و اروندکنار و یک شهرداری فعال نیست، ادامه داد: هر شخص غیرتمندی در نگاه اول به سمت تحقیق و تفحص می‌رود تا دلیل عقب ماندگی در این دو شهرستان مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه تخلفات گویا و آشکار است، گفت: از همکاران درخواست دارم ما را در این تحقیق و تفحص همکاری کنند تا دلیل اینگونه تخلفات سنگین و گسترده روشن و مشخص شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر