بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه در اختیار هیات مدیره
"شپلی" به‌تازگی در بازار فرابورس ارتقا پیداکرده و از بازار پایه نارنجی به بازار پایه زرد منتقل‌شده است که البته هیئت مدیره مکلف شد اقدامات لازم جهت ارتقای نماد به بازار بالاتر را انجام دهد.
کد خبر : ۲۵۷۵۳۷



به گزارش بورس نیوز، جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پلی اکریل ایران (سهامی عام) با نماد بورسی "شپلی" برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور ۵۰.۲۰ درصد صاحبان سهام، ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه ۳۱/۰۱/۱۴۰۱ در شرکت پلی اکریل ایران برگزار شد.

این جلسه براساس ماده ۱۰۱ قانون تجارت، آقایان حسن آجودانیان به عنوان نماینده شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی (DMT) و رئیس هیئت مدیره شرکت پلی اکریل به عنوان رئیس مجمع، آیت نماینده شرکت بازرگانی پلی اکریل به عنوان ناظر مجمع، محمود فاریابی به عنوان دبیر مجمع و سید محمد کاظمی مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران و جلسه با حضور نماینده سازمان بورس به صورت آنلاین رسمیت یافت.

در ابتدای این جلسه، حسن آجودانیان، رئیس هیئت مدیره شرکت پلی اکریل ایران از پتروشیمی اصفهان بابت حمایت‌های بی دریغ تقدیر کرد و گفت: راه اندازی خط اکرلیک مهمترین برنامه امسال است که تا اوایل اردیبشهت ماه جاری به بهره برداری و تولید می‌رسد.

آجودانیان گفت: در بحث زیان انباشته دو راهکار انحلال و افزایش سرمایه وجود دارد که در این مجمع، با رای دو/سوم حاضرین در جلسه مصوب شد که هیئت مدیره با کارشناسی از ماده ۱۴۱ خروج یابند. تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه به هیئت مدیره واگذار شد.

در ادامه سید محمد کاظمی، مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران با تقدیر از حمایت سهامداران اظهار داشت: در سال گذشته از زیان، به سود ۳۸ میلیارد تومانی رسیدیم که نقطه عطف شرکت محسوب می‌شود.

کاظمی افزود: همچنین ۵۱.۰۹۲ هزار تن فروش محصولات در سال ۱۴۰۰ حاصل شده و تولید شرکت هم از ۴۱ هزار تن به ۵۲ هزار تن رسیده است. شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی (DMT) اصلی‌ترین تامین کننده پلی اکریل است.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران، تسویه کلیه مطالبات هیئت حمایت از صنایع از محل فروش محصولات کارخانه در حدود ۳۰ میلیارد ریال؛ تعیین تکلیف بدهی مجموعه پلی اکریل ایران به سازمان تامین اجتماعی بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال؛ به همراه اخذ بخشودگی جرائم متعلقه به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال و تقسیط دوازده‌ماهه و پرداخت سه قسط متوالی؛ پرداخت بدهی مالیاتی معوق شرکت پلی اکریل ایران نسبت به سال‌های گذشته به میزان بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال و همچنین پرداخت بدهی‌های مالیاتی جاری به میزان حدود ۳۳ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات هیئت مدیره دانست و تصریح کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال هم به منظور بازارگردانی "شپلی" و حفظ حقوق بالغ‌بر ۴۰ هزار سهامدار حقیقی اختصاص‌یافته است.

در این مجمع همچنین از تعیین تکلیف بزرگترین تسهیلات شرکت از بانک تجارت خبر داده شد. این تسهیلات در سال مالی مورد گزارش با پرداخت ۱۵ میلیارد تومان به صورت نقدی تعیین تکلیف شده است. "شپلی" ۶۰ میلیارد بخشودگی جرایم گرفته که البته تاثیری در صورت مالی نداشته، زیرا بخشودگی صرفا اعمال شده است.

همچنین حسابرس مجمع گزارشی از حساب‌های سال گذشته ارائه کرد و در خاتمه صورت‌های مالی به تصویب رسید.

قابل ذکر می‌باشد شرکت پلی اکریل ایران از کارخانه‌های صنعتی ایران در استان اصفهان است که تولیدات آن شامل انواع نخ و الیاف پلی‌استر، انواع الیاف اکریلیک شامل الیاف اکریلیک فرشی، پتویی و تا پس پلی‌استر است. "شپلی" به‌تازگی در بازار فرابورس ارتقا پیداکرده و از بازار پایه نارنجی به بازار پایه زرد منتقل‌شده است که البته هیئت مدیره مکلف شد اقدامات لازم جهت ارتقای نماد به بازار بالاتر را انجام دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دست رد کمیته تخصصی پتروشیمی به سینه
صورتجلسه هفتاد و هشتمین جلسه کمیته تخصصی پتروشیمی؛

دست رد کمیته تخصصی پتروشیمی به سینه "شپلی"

ارسال نظر