بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
در معاملات امروز اتفاق افتاد؛

قیمت طلا در سرازیری

قیمت طلا در سرازیری
قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۸۷۶ دلار و ۸۵ سنت رسید و از اوج ۱۸۸۵ دلار و ۸۵ سنتی که به آن رسیده بود پایین آمد.
کد خبر : ۲۵۸۰۹۷

قیمت طلا در سرازیری

به گزارش بورس نیوز، قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۸۷۶ دلار و ۸۵ سنت رسید و از اوج ۱۸۸۵ دلار و ۸۵ سنتی که به آن رسیده بود پایین آمد.



شیوع ویروس کرونا در چین دورنمای ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را در ابتدای هفته جاری تیره و تار کرده‌است. طبق گزارش‌های رسیده، شانگ‌های درحال سخت‌تر کردن قرنطینه‌های کرونایی فعلی برای حذف این بیماری در خارج از مناطق قرنطینه شده بزرگ‌ترین شهر کشور است.

انتظار می‌رود تقاضای طلا در چین با برداشته شدن محدودیت‌ها افزایش‌یافته و تقویت فعالیت‌های اقتصادی به بالا رفتن قیمت این فلز گران‌بها کمک کند.

پس‌از قرنطینه‌های چین، تمرکز اصلی بر اطلاعات تورم در آمریکا و تصمیمات فدرال رزرو این کشور است. افزایش ارزش دلار و فروش گسترده اوراق قرضه فدرال‌رزرو آمریکا سیاست پولی در این کشور را سخت کرده است که بر قیمت طلا تاثیر گذاشته و باعث کاهش آن می‌شود.

نرخ بیکاری در آمریکا روی همان ۳.۶ درصد ثابت مانده‌است. به‌نظر می‌رسد رونق بازار کار در این کشور شاخص قیمت نیروی کار را بالا برده و درآمد‌های بالاتر باعث تورم بیشتر در اقتصاد آمریکا شده و باز هم بر قیمت طلا تاثیر بگذارد. تورم در آمریکا به ۸.۱ درصد رسیده است.

قیمت نقره با یک کاهش ۰.۵۲ درصدی به ۲۲ دلار و ۲۵ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۱.۰۶ درصدی ۹۵۲ دلار و یک سنت معامله می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر