بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
عضو‌ هیات رئیسه مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ضرورت حمایت مالی از سوت زنی برای تداوم

ضرورت حمایت مالی از سوت زنی برای تداوم
تخلف در بازار بورس باعث فراهم آمدن بستر تخلف در سایر حوزه های اقتصادی می شود. مجلس دربحث برخورد با متخلفان بازار سرمایه بسیار جدی است و در همین رابطه نیز تحقیق و تفحصی در حال انجام است.
کد خبر : ۲۵۸۲۱۵

ضرورت حمایت مالی از سوت زنی برای تداوم کارشان

به گزارش بورس نیوز، برای اولین بار در شبکه اقتصادی کشور "سوت‌زن‌ها" از سازمان بورس جایزه گرفتند. در دوره مدیریت جدید سازمان بورس، قرار بر این شد که گزارشگران تخلفات یا همان سوت‌زن‌ها بین ۱۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ جریمه را به عنوان جایزه گزارش تخلف دریافت کنند.سازمان بورس از طریق اداره دیده‌بان سلامت به آدرس dideban.seo.ir آماده دریافت گزارش تخلفات در حوزه ناشران، بازار، نهادهای مالی و فضای مجازی از مردم است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با بورس نیوز در واکنش به سوت زنی در بورس بیان کرد: سوت زنی در بورس بحث نظارت همگانی را جدی و پررنگ کرده است و البته نیاز است سوت زنان در بورس مورد حمایت قانونی و مالی قرار گیرند که کارشان تداوم داشته باشد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در اوایل انقلاب با همین نظارت همگانی و اطلاعاتی که جمعیت ۳۶میلیون نفری می دادند توانستیم فتنه ها علیه امنیت کشور و نفاق را شکست دهیم.در همین مباحث اقتصادی امروز هم در بحث بازار سرمایه ، احتکار و رانت می توانیم به کمک سوت زنان موفق عمل کنیم و فاسدان را افشا و مورد برخورد قرار دهیم.
حاجی دلیگانی تاکید کرد: سوت زنی در بورس از هر مسئله غیرشفافی که اتفاق می افتد و سواستفاده مدیران و اعضا شورا جلوگیری می کند. کسانی که در بورس در جهت احتکار حرکت می کنند و کالایی را در حد کلان خریداری می کنند و بعد بقیه رقبا را از صحنه خارج می کنند و در خرده فروشی ها با قیمت گزاف می فروشند با اقدام سوت زنان افشا می شوند.
وی همچنین با تاکید بر لزوم برخورد با متخلفان در بازار بورس گفت: تخلف در بازار بورس باعث فراهم آمدن بستر تخلف در سایر حوزه های اقتصادی می شود. مجلس دربحث برخورد با متخلفان بازار سرمایه بسیار جدی است و در همین رابطه نیز تحقیق و تفحصی در حال انجام است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رانتی دیگر از کیسه پالایشی‌ها به جیب سودجویان
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رانتی دیگر از کیسه پالایشی‌ها به جیب سودجویان

تداوم سبزی بازار سرمایه تا پایان فصل مجامع
عضو هیات مدیره شرکت سبدگردان اعتبار در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تداوم سبزی بازار سرمایه تا پایان فصل مجامع

خودروسازی‌ها، حیات خلوت دولت
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خودروسازی‌ها، حیات خلوت دولت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
سلام خوداین دلیگانی حاضرنیست هیج مطلبی درمورد بی عدالتی دربورس را بخواند