بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
کد خبر : ۲۵۸۲۱۶

معرفی محصولات ارائه شده در جدیدترین شرایط فروش سایپا

سایپا یکی از خودروسازان بزرگ کشور است که به واسطه محصولات اقتصادی خود، مشتریان زیادی دارد. افزایش تقاضا در بازار خودرو سبب شد تا این خودروساز محصولات خود را به روش قرعه‌کشی عرضه کند. در این روش، متقاضیان به سایت ثبت‌نام سایپا مراجعه می‌کنند و پس از تکمیل اطلاعات خود، منتظر زمان قرعه‌کشی می‌مانند. پس از اتمام قرعه‌کشی سایپا، لیست برندگان اعلام می‌شود و باید تا موعد مقرر، مبلغ در نظر گرفته شده را واریز کنند.
محصولات سایپا تنوع چشمگیری ندارند و محدودند. این خودروساز در هر دوره از شرایط فروش خود، تعدادی از خودرو‌ها را ارائه می‌دهد. اکنون در آخرین شرایط فروش اعلام شده از سوی سایپا، خودرو‌های زیر عرضه می‌شوند:
کوییک
کوییک محصولی متفاوت از شرکت سایپا است که اولین بار اواخر سال ۹۵ رونمایی شد. اگر کوییک را با تیبا هاچ‌بک مقایسه کنیم، از ارتفاع بیش‌تری برخوردار است و المان‌هایی مانند روف‌راک، زه پلاستیکی گلگیر‌ها و نشان «CROSS» نیز روی بدنه آن تعبیه شده‌اند. کوییک در سال ۹۷ به بازار عرضه شد و تجهیزات رفاهی جدیدی را مانند نمایشگر لمسی، دوربین دید عقب، نویگیشن، استارت دکمه‌ای و فرمان اسپرت با دکمه‌های کنترلی، ارائه می‌دهد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری M۱۵ یورو ۴ نیرو می‌گیرد و ۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. کوییک با گیربکس‌های دنده‌ای و اتوماتیک در دسترس است؛ اما تنها نسخه دنده‌ای آن در شرایط فروش سایپا با پیش پرداخت ۸۴ میلیون تومان موجود است.
کوییک R
کوییک R در واقع همان کوییک دو رنگ است که از سال ۹۸ وارد بازار شد. در این نسخه، سقف، قاب آینه‌های جانبی و قسمت‌هایی از سپر با یکدیگر هم‌رنگ شده‌اند. داخل کابین نیز این تغییر رنگ در قاب دریچه‌های تهویه، قاب دور سیستم پخش و قسمت‌هایی از رودری‌ها، ایجاد شده است. کوییک R تنها در ظاهر خود با کوییک معمولی متفاوت است و تمام مشخصات فنی آن‌ها یکسان است. سایپا اکنون در شرایط فروش خود، کوییک R را با مبلغ پیش پرداخت ۸۹ میلیون تومان ارائه می‌دهد.
کوییک S
کوییک S را می‌توان فیس‌لیفت مختصری از کوییک معمولی دانست که در سال ۱۴۰۰ وارد بازار شد. طراحی و تجهیزات کوییک S در سطح بالاتری از کوییک R قرار دارد. در قسمت جلویی، سپر و جلوپنجره تغییر یافته‌اند و جدید هستند؛ اما رینگ‌ها، چراغ‌ها و سپر عقب بدون تغییر باقی مانده‌اند. صفحه کیلومتر کاملا تغییر کرده و مشابه ساینا S است. فرمان نیز همانند کوییک اتوماتیک پلاس، از نوع دی‌کات است.
کوییک S از نظر فنی تفاوتی با سایر نسخه‌های کوییک ندارد و تنها پیشرانه آن به یورو ۵ ارتقا یافته و به دریچه گاز برقی مجهز است. سایپا کوییک S را با پیش پرداخت ۹۲ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان عرضه می‌کند؛ در حالی که مدل ۱۴۰۰ این خودرو در بازار ۲۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.
معرفی محصولات ارائه شده در جدیدترین شرایط فروش سایپا
ساینا S
سایپا محصول ساینا خود را در سال ۹۹ فیس‌لیفت کرد و به بازار فرستاد. از تغییرات آن می‌توان به اضافه شدن اتولایت و دی‌لایت، تغییر گرافیک چراغ‌ها، جلوپنجره استیل جدید، رینگ آلومینیومی جدید (سفارشی)، فرمان، تریم و صفحه کیلومتر جدید، اشاره کرد.
مشخصات فنی ساینا S همانند قبل باقی مانده است؛ اما پیشرانه آن به استاندارد یورو ۵ ارتقا یافته و به دریچه گاز برقی مجهز شده است. این پیشرانه ۱.۵ لیتری M۱۵ قادر است ۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ساینا S با مدل سال ۱۴۰۰ در بازار با قیمت ۲۱۷ میلیون تومان معامله می‌شود؛ در صورتی که مدل ۱۴۰۱ این خودرو در نمایندگی ۱۶۹ میلیون و ۸۱۷ هزار تومان قیمت دارد و با پیش پرداخت ۸۴ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود.
سایپا  SE۱۵۱
نسخه وانت‌بار پراید در سال ۹۱ معرفی شد و نهایتا در سال ۹۳ به بازار آمد. این خودرو بر اساس پلتفرم X۱۰۰ طراحی شده و تمامی جزئیات آن مشابه سایپا ۱۳۱ است. این وانت‌بار از پیشرانه ۱.۳ لیتری M۱۳ نیرو می‌گیرد و قادر است ۷۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. وانت‌بار سایپا می‌تواند حداکثر ۵۰۰ کیلوگرم بار را حمل کند.
معرفی محصولات ارائه شده در جدیدترین شرایط فروش سایپا
نسخه SE سایپا ۱۵۱ در سال ۹۹ معرفی شد و تجهیزات بیش‌تری را مانند برچسب گرافیکی روی بدنه، رول‌بار برای محفظه بار، سنسور عقب، زیرپایی سه‌بعدی، کفپوش اتاق بار، سیستم هشدار دهنده، رینگ اسپرت سفارشی و مولتی مدیا با نمایشگر و دوربین، ارائه می‌دهد.
سایپا ۱۵۱ توانست به کسب و کار‌های کوچک کمک کند؛ اما نقاط ضعفی نیز مانند کیفیت پایین، امنیت کم و فرمان‌پذیری نامطلوب، دارد. نمایندگی سایپا این خودرو را با قیمت ۱۵۰ میلیون و ۵۶۴ هزار تومان عرضه می‌کند. اما مدل ۱۴۰۰ سایپا ۱۵۱ SE در بازار با قیمت ۱۷۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
خاک برسرشان اقد با این خودرو های بی کیفیتی که ساختن خون مردم رو به نامردی ریختند مگر میتونن جواب خدا و مردم رو بدن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۷
آینه را رنگ میکنه یک اسم میزاره ۵۰ میلیون بالا میفروشه رکاب یک رنگ دیگه میزنه با یک اسم دیگه ۵۰ میلیون بالا تر می فروشه تومملکت معلوم نیست چه خبره