بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کالاهای اساسی تولید قدیم با نرخ جدید عرضه می شوند
معاون وزیر صمت گفت: طبق معیار ستاد تنظیم بازار کشور از ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ هر کالایی که در چهار قلم مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات قرار داشته باشد براساس قیمت‌های جدید خواهد بود و اینکه چه زمانی این کالا‌ها تولید شده ملاک عمل نیست.
کد خبر : ۲۵۸۲۴۷

کالاهای اساسی تولید قدیم با نرخ جدید عرضه می شوند

به گزارش بورس نیوز، علیرضا شاه میرزایی، معاون وزیر صمت اظهار کرد: طبق معیار ستاد تنظیم بازار کشور از ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ هر کالایی که در چهار قلم مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات قرار داشته باشد براساس قیمت‌های جدید خواهد بود و اینکه چه زمانی این کالا‌ها تولید شده ملاک عمل نیست.



وی افزود: بنابراین مردم نگران نباشند که این کالا قبلا یا اکنون تولید شده است، زیرا در نظام تولید مابه‌التفاوت و به عبارتی اختلاف قیمت جدید و قدیم محاسبه شده و از عوامل تولید و توزیع این مابه‌التفاوت‌ها اخذ شده است.

معاون وزیر صمت در خصوص عرضه کالا با قیمت های گذشته در فروشگاه‌ها بیان کرد: کارخانه‌ها از روز ۲۲ اردیبهشت قیمت تولیدات را تغییر داده‌اند. مرغ و تخم مرغ هم روزانه روانه بازار می‌شود بنابراین مساله‌ای در این رابطه وجود ندارد.

وی افزود: اما ممکن است روغن از قبل و با قیمت‌های قبل موجود باشد که درباره این قلم کالا سامانه جامع تجارت به دقت این کالا را رصد می‌کند، زیرا اختلاف قیمت کالای یارانه‌ای و آزاد بسیار زیاد است و در طول چند سال اخیر در سامانه جامع تجارت ثبت و فاکتور شده است بنابراین بر اساس همان فاکتور‌ها مابه التفاوت‌ها محاسبه شده است.

شاه میرزایی گفت: اگر می‌خواستیم همه این کالا را برگردانیم و در خط تولید قیمت‌ها را تغییر دهیم باز ایجاد مزاحمت برای مردم می‌شد.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اختصاص ۱۰ هزارمیلیارد تومان به تکمیل زیرساخت حمل و نقل
با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛

اختصاص ۱۰ هزارمیلیارد تومان به تکمیل زیرساخت حمل و نقل

بورس تشنه نقدینگی و نابودی عرضه‌ اولیه‌های جذاب
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

بورس تشنه نقدینگی و نابودی عرضه‌ اولیه‌های جذاب

ارسال نظر