بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۸
عينك سياه و سفيد بين الملل

کاهش 20 درصدی صادرات چین

عينك سياه و سفيد بين الملل دريچه ارتباطي شما با معتبرترين خبر گزاري هاي جهان است تا بدين طريق مهم ترين اخبار اقتصادي جهان را در قالب يك خبر از پيش چشمانتان بگذرانيد.
کد خبر : ۲۵۸۲۷
گروه بين الملل بورس نيوز ؛ عينك سياه و سفيد بين الملل دريچه ارتباطي شما با معتبرترين خبر گزاري هاي جهان است تا بدين طريق مهم ترين اخبار اقتصادي جهان را در قالب يك خبر از پيش چشمانتان بگذرانيد .

1- اسوشیتدپرس : بانک مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در فصل سوم سال به میزان 3.5 درصد رشد کرده است.

2- اسوشیتد پرس : بر اساس گزارش دپارتمان کار ایالات متحده ، میزان مخارج شخصی در این کشور طی ماه سپتامبر 0.5 درصد کاهش یافته است . همچنین شاخص اطمینان مصرف کننده موسسه روریترز - دانشگاه میشیگان در پایان اکتبر 2.9 واحد نسبت به سپتامبر کاهش به 70.6 واحد رسیده است.

3- مارکت واچ : با تعطیلی 9 بانک دیگر توسط مقامات فدرال در ایالت های غربی آمریکا طی روز جمعه ، شمار بانک های ورشکسته این کشور در سال جاری به 115 مورد رسید .

4- رویترز : وزارت اقتصاد چین در گزارشی اعلام کرد که انتظار می رود میزان صادرات این کشور در سال جاری در مقایسه با سال 2008 به میزان 20 درصد کاهش یابد .

5- رویترز : بر اساس اعلام دولت کانادا ، تولید ناخالص داخلی این کشور طی ماه آگوست به میزان 0.1 درصد کاهش یافته است . این در حالی است که پیش تر کارشناسان از احتمال رشد 0.1 درصدی اقتصاد این کشور در مدت مذکور صحبت به میان می آوردند.

6- مارکت واچ : با وجود کاهش 3.6 درصدی قیمت نفت خام در روز جمعه و رسیدن قیمت این محصول برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کالایی نیویورک به سطح 77 دلار ، نفت خام در طول ماه اکتبر توانسته رشد قیمتی 9 درصدی را به ثبت برساند .

7- فرانس پرس : ولادیمیر پوتین ، نخست وزیر روسیه ، اعلام کرد که با وجود تزریق منابع مالی از جانب صندوق بین المللی پول به اقتصاد اوکراین ، این کشور در زمینه پرداخت گاز خریداری شده از روسیه شیطنت می کند و همین امر می تواند مشکلات جدیدی را در زمینه انتقال گاز روسیه به اوکراین ایجاد کند .

8- فرانس پرس : شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد که سود دهی این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش یافته و تنها به 12 میلیون دلار رسیده است.

9- فرانس پرس : شرکت Exxon Moile آمریکا به عنوان یکی از غول های نفتی جهان و بزرگترین تولید کننده نفت در ایالات متحده شناخته می شود اعلام کرد که سود دهی این شرکت در فصل سوم سال جاری با 68 درصد کاهش به 4.73 میلیارد دلار رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر