بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
درآمد و فروش "فایرا" کاهش یافت:

تداوم نوسانات "فایرا"

تداوم نوسانات
این شرکت توانست ۷،۱۷۶ تن از محصولات خود را به فروش برساند که نسبت به وضعیت فروش در ماه گذشته با کاهش ۵۵ درصدی روبه‌رو بود.
کد خبر : ۲۵۸۳۳۱

تداوم نوسانات

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت آلومینیوم ایران در گزارش فعالیت فروردین‌ماه سال جاری مجموع درآمد‌های عملیاتی شناسایی‌شده طی دوره را برابر با ۵،۸۳۴ میلیارد ریال به ثبت رساند. همچنین درآمد تجمیعی به دلیل شروع سال مالی به همان میزان درآمد ماهانه اعلام‌شده است.

تداوم نوسانات

همچنین بیشترین درآمد کسب‌شده شرکت آلومینیوم ایران در فروردین ۱۴۰۱ در بازار داخلی، به میزان ۳،۲۳۹ میلیارد ریال بوده که درواقع ۵۶ درصد از کل درآمد ماهانه را در برگرفته است.


بیشتر بخوانید: عرضه ۳ هزار تن شمش هزار پوندی "فایرا" در بورس کالا


درآمد‌های شناسایی‌شده "فایرا" تا فروردین ۱۴۰۱

بر اساس این گزارش، درآمد شرکت آلومینیوم ایران نسبت به اسفندماه درروند نزولی ۵۶ درصدی قرارگرفته و البته در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته خود ۲۷ درصد افزایش را به همراه داشته است. همان‌طور که در نمودار ملاحظه می‌کنید این شرکت فلزی پس از پشت سر گذاشتن روند صعودی در اسفند ۱۴۰۰ وارد کانال سقوط درآمد ماهانه شد.

تداوم نوسانات

طبق گزارش صورت گرفته در سامانه کدال، درآمدزاترین محصول آلومینیوم ایران در فروردین سال جاری مربوط به فروش «شمش خالص» با ۳،۰۷۴ میلیارد ریال بود که در بازار داخلی به فروش رسیده است.

فروش ماهانه "فایرا" کاهش یافت

این شرکت توانست ۷،۱۷۶ تن از محصولات خود را به فروش برساند که نسبت به وضعیت فروش در ماه گذشته با کاهش ۵۵ درصدی روبه‌رو بود. همچنین پرفروش‌ترین محصول "فایرا" به نام «شمش خالص» با ۳،۹۳۹ تن ثبت شد که البته نرخ فروش آن در حدود ۷۸ میلیون تومان درازای هر تن شناسایی‌شده است.

البته طبق گفته این شرکت، ارقام درج‌شده در صورت مالی نهائی نبوده و احتمال تعدیل آن‌ها وجود دارد و کاهش مقدار فروش ماهانه نیز می‌تواند ناشی از تعطیلی، عدم تقاضای مشتریان در نیمه اول ماه، فروش محصولات شرکت از اواسط فروردین و همچنین نوسانات قیمت جهانی آلومینیوم (lme) باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر