بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران:

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی "شیران" تایید شد

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران گفت: همترین اتفاقی که در روز گذشته پیش آمد این بود که سازمان حسابرسی موضوع افزایش سرمایه از محل سود انباشته را به صورت صد در صد تایید کرد.
کد خبر : ۲۵۸۳۶۶

سعید زرندی+بورس نیوز


سعید زرندی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص تفاهمنامه منعقد شده اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ما از قبل وعده داده بودیم موضوع حرکت به سمت تولیدات با ارزش افزوده بالاتر در شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران بوده است.



وی افزود: در روز مجمع این وعده را به سهامداران داده بودیم که روی این موضوع کار می‌کنیم. همان طور که می‌دانید بخشی از نفت سفیدی که از پالایشگاه می‌گیریم را در تولید LAB و پارافین خودمان استفاده می‌کنیم و بخشی دیگر را به پالایشگاه عودت می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته قرار شد در حوزه محصولاتی که در پایین دست می‌توان شکل داد سرمایه گذاری مشترکی را با پالایشگاه داشته باشیم. فکر می‌کنم این موضوع حرکت جدی برای ایجاد ارزش افزوده بالاتر برای شرکت باشد و در تحقق شعار سال یعنی تولید دانش بنیان است کمک کند.

زرندی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر، بحث استفاده از ظرفیت بازرگانی و لجستیک است که قرار شد برای کاهش هزینه‌ها و حضور بهتر در بازار‌های جهانی از آن‌ها استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اولین و مهمترین کار ما توسعه پیگیری دو موضوع بود. یکی طرح LAB۲ که کپی واحد موجود است و این طرح با قوت در حال پیشرفت است. جلسات هفتگی پیشرفت کار را برگزار می‌کنیم. بعضی مواقع در تامین خارج از کشور نکاتی بود که طبق زمانبندی رو به جلو است. امیدواریم در اواخر سال جاری و اوایل سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران همچنین توضیح داد: طرح دیگری به نام "دتال" که به خاطر بحث تحریم‌ها نیمه تمام مانده بود با استفاده از مشاورین سعی کردیم در آن نیز به روز رسانی داشته باشیم و حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت و آن را هم در دستور کار داریم.

زرندی دراین باره ادامه داد: به موازات این دو کار ساختار معاونت نوآوری و توسعه را با رویکرد سرمایه گذاری در محصولات پایین دست شکل دادیم که این تفاهمنامه یکی از موضوعاتی است که در آنجا تبیین شده است.
شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران یک شرکت سرمایه گذاری است و سعی می‌کنیم در موضوعاتی که توان سرمایه گذاری داریم شرکت کنیم.

وی بیان کرد: وعده‌هایی که به سهامداران داده بودیم تا حدودی محقق شد. قول داده بودیم که توزیع سود تا قبل از ۲۷ فروردین ماه انجام شود که عملی شد. همچنین سامانه سهامداران را برای دسترسی اطلاعات بیشتر تا هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

زرندی به افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران اشاره و تاکید کرد: مهمترین اتفاقی که در روز گذشته پیش آمد این بود که سازمان حسابرسی موضوع افزایش سرمایه از محل سود انباشته را به صورت صد در صد تایید کرد. طبق وعده‌ای که داده بودیم این موضوع در اردیبهشت ماه عملی شد و در حال برنامه ریزی هستیم تا مجمع با موضوع افزایش سرمایه را در مردادماه برگزار کنیم. سرمایه "شیران" از ۹۴۶ میلیارد تومان به ۱۹۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت یعنی صد در صد افزایش سرمایه صورت می‌گیرد.

زرندی در پایان گفت: شرکت سرمایه گذاری شیران یکی از شرکت‌های سودده است که در بازار حضور دارد. ما سعی کردیم که این برند را معرفی کنیم. نگاه مان این است که هم حوزه بازرگانی شرکت و هم حوزه‌های سرمایه گذاری در محصولات جدید را توسعه دهیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی داریم/سود عملیاتی
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران:

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی داریم/سود عملیاتی "شیران" ۸۹ درصد رشد داشت

معاون طرح و برنامه وزرات صمت مطرح کرد:

۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز بخش صنعت

ارسال نظر