بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
با کاهش ۰.۱۰درصدی؛

قیمت نفت برنت ۱۱۴ دلار شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۱۴ دلار و ۱۳ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۸۳۹۶

قیمت نفت برنت ۱۱۴ دلار شد

به گزارش بورس نیوز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۱۴ دلار و ۱۳ سنت رسید.



قیمت نفت در معاملات اولیه آسیا در روز سه‌شنبه به‌دنبال ناکامی تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه کاهش یافت. این اقدام اتحادیه اروپا که عرضه جهانی نفت را کاهش خواهد داد، با مخالفت مجارستان مواجه شده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۱۴ دلار را ۱۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۵ سنت معادل ۰.۲۲ درصد کاهش ۱۱۳ دلار و ۹۵ سنت معامله می‌شود.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه نتوانستند بوداپست را برای تحریم نفت روسیه به‌خاطر حمله این کشور به اوکراین متقاعد کنند. این تصمیم نیاز به موافقت تمام اعضای اتحادیه اروپا دارد.

اطلاعات اقتصادی چین نشان می‌دهد دومین اقتصاد بزرگ دنیا ۱۱ درصد نفت خام کمتری در ماه آوریل نسبت‌به سال گذشته میلادی پالایش کرده که دلیل آن را می‌توان قرنطینه‌های کرونایی در این کشور دانست. پالایش روزانه نفت خام در چین به پایین‌ترین رقم از مارس ۲۰۲۰ رسیده‌است. پالایشگاه‌های این کشور فعالیت‌های خود را به‌خاطر مصرف پایین‌تر کاهش داده‌اند.

در شرایطی که تقاضا در چین کاهش‌یافته، تولیدکنندگان در آمریکا درحال افزایش فعالیت و پر کردن ذخایری هستند که به‌خاطر جنگ اوکراین و بهبود اقتصاد از همه‌گیری کرونا کاهش یافته‌است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش خود در روز دوشنبه اعلام کرد تولید نفت در حوزه پرمین در تگزاس و نیومکزیکو، بزرگ‌ترین حوزه نفت شیل آمریکا، ۸۸ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن افزایش‌یافته و به رکورد ۵.۲۱۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

اطلاعات وزارت انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر استراتژیک نفت این کشور تا ۵۳۸ میلیون بشکه کاهش‌یافته که پایین‌ترین رقم از ۱۹۸۷ است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر