بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
برای نخستین بار در بازار سرمایه ایران صورت می‌گیرد

پرداخت وجوه به سهامداران ۲۴ ساعته در ۳۶۵ روز سال امکان‌پذیر شد

پرداخت وجوه به سهامداران ۲۴ ساعته در ۳۶۵ روز سال امکان‌پذیر شد
با مجوز رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار برای نخستین بار در بازار سرمایه ایران، سهامداران و سرمایه‌گذاران می‌توانند در لحظه مانده‌حساب خود نزد کارگزاری را دریافت کنند.
کد خبر : ۲۵۸۵۰۴

کارگزاری رابین+بورس نیوز

با مجوز رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار برای نخستین بار در بازار سرمایه ایران، سهامداران و سرمایه‌گذاران می‌توانند در لحظه مانده‌حساب خود نزد کارگزاری را دریافت کنند.

به گزارش بورس نیوز، حسن رضایی پور با اعلام این خبر گفت: بازار سرمایه ایران پس از تدوین قانون جدید بورس و اوراق بهادار رشد قابل‌توجهی در حجم و ارزش را تجربه کرده و با توسعه ابزار‌های مالی مختلف و ابزار‌های مشتقه در حوزه اوراق بهادار و کالا برای سلایق مختلف تقریباً نیاز سرمایه‌گذاران را مرتفع نموده است.

حلقه مفقوده در سیکل انتقال دارایی بین بازار‌ها عدم ارتباط امن و سریع با بازار پول است که متأسفانه به اندازه ابزار‌های مالی توسعه‌نیافته و سرعت‌پایین و مشکلات نقل‌وانتقال وجوه، موجب ساکن شدن سرمایه‌گذاران در یکی از بازار‌ها می‌شود.

تغییرات در بازار سرمایه به‌تبع تغییرات و نیاز‌های جامعه جهانی در حوزه مدیریت دارایی در حال افزایش است و سرعت تبادل اطلاعات و مبادلات بین بازار‌های مختلف امری اجتناب‌ناپذیر است. آنچه امروز به ارتقای بازار‌های پولی و مالی کمک کرده استفاده از فن‌آوری اطلاعات و اتصال الکترونیکی بازارها است.

بی‌شک توسعه رمز ارز‌ها هم که حالا توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده مرهون سرعت و امنیت انتقال دارایی‌ها در این بازار است.

پرداخت وجوه به سهامداران ۲۴ ساعته در ۳۶۵ روز سال امکان‌پذیر شد

 

مدیرعامل کارگزاری هوشمند رابین (مدبر آسیا) با اشاره به اینکه یکی از مشکلات سهامداران عدم امکان برداشت وجه از مانده مثبت نزد کارگزار در خارج از ساعات اداری یا روز‌های تعطیل است و حتی در ساعات اداری و ایام غیر تعطیل درخواست وجه از کارگزاران با تأخیر نزدیک به ۲۴ ساعت مواجه است عنوان داشت:

شرکت کارگزاری هوشمند رابین (کارگزاری مدبر آسیا) در راستای توسعه زیرساخت‌ها با سرمایه‌گذاری انجام‌شده در حوزه فن‌آوری اطلاعات و نرم‌افزار با تأسیس "شرکت ایده‌های هوشمند رابین" و استفاده از مدیریت دانش موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان و تجربه متخصصین حوزه پرداخت و کیف پول، پس از توسعه نرم‌افزار معاملات آنلاین اختصاصی با نام "رابین تریدر" ارتباط بازار سرمایه و بازار پول را با توسعه نرم‌افزار "تسویه آنی" برقرار کرده است.

با طراحی و ارائه این ابزار از سوی کارگزاری هوشمند رابین (مدبر آسیا) امکان برداشت وجوه نزد کارگزار در ۳۶۵ روز سال و ۲۴ ساعت شبانه‌روز میسر شده است.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی این محصول سرعت انتقال وجوه با بهره‌گیری از ظرفیت نرم‌افزار‌های حوزه پرداخت امروزی است که عملیات بلافاصله پس از ثبت درخواست برداشت وجه بدون نیاز به برقراری هرگونه تماس تلفنی، مستقل از دخالت نیروی انسانی آغاز و به فاصله‌ای اندک به حساب بانکی مشتری واریز می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: این رویداد گام نخست برای برقراری ارتباط بین حساب‌های بانکی و حساب‌های نزد کارگزار مشتریان بوده در بازار سرمایه بوده و در صورت آمادگی نهاد ناظر و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم توسط سایر نهاد‌های مالی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توان عملیات دریافت و پرداخت وجوه سرمایه‌گذاران را با سرعت بسیار بالا حتی در ایام تعطیل و خارج از وقت اداری امکان‌پذیر نمود.

رضایی پور افزود: توان بالای محصول در ثبت، نگهداری و گزارش دهی به لحظه برای رهگیری تراکنش‌ها، ضمن جلوگیری از خطا‌های انسانی با تطبیق و احراز هویت مشتریان هنگام انجام درخواست، امنیت نقل‌وانتقال وجوه را بسیار بالا برده و دغدغه نهاد‌های مالی و نهاد‌های ناظر در حوزه تراکنش‌های مالی مرتفع می‌نماید.

وی در پایان تصریح کرد: این محصول با دریافت مجوز رسمی از سازمان بورس هم‌اکنون بر روی نرم‌افزار معاملات آنلاین رابین تریدر برای تمام مشتریان کارگزاری هوشمند رابین (مدبر آسیا) فراهم است و سایر مشتریان بازار سرمایه نیز می‌توانند با ثبت‌نام و فعال کردن کد بورسی خود نزد کارگزاری هوشمند رابین (مدبر آسیا) از این محصول استفاده کنند.

 

لینک ثبت نام:

https://modaberasiaregister.irbrokersite.ir/

رابین تریدر:

https://trader.rabin.ir/

ایده های هوشمند رابین:

https://rabin.ir/

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دبیر کل کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

استقبال فرابورس از عرضه‌اولیه کارگزاری‌ها

توسعه فین‌تک‌ها، کوتاه‌ترین راه برای افزایش جذابیت بورس
در همایش روش‌های نوین تامین مالی مطرح شد:

توسعه فین‌تک‌ها، کوتاه‌ترین راه برای افزایش جذابیت بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
امینی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
باید سود سهامای کوتا مدت هم پرپاخن شود هتا یک روز اگر قانون مند باشید هرام حلال درکار باشد هر سه ما یک بار سوده سهام یک روز ویا ده روز ویا سی روزو یا یگ سال باشد به سهام دار پرداحت شود وچرا پالایش سود مارا نداد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۷
لعنت بهتون