بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
۸۸ درصد از سهامداران پویا زرکان در مجمع عمومی حضور یافتند؛

پویا زرکان ۶۷۰۰ ریال سود نقدی تقسیم کرد

پویا زرکان ۶۷۰۰ ریال سود نقدی تقسیم کرد
از مهمترین برنامه آتی شرکت، تولید ۸۴۰ کیلوگرم شمش طلا و برنامه فروش موجودی پایان سال مالی ۱۴۰۰ وجود دارد که بنابر اعلام شرکت حدود ۶۰۰ کیلوگرم شمش و مصنوعات طلا در پایان سال ۱۴۰۰ داشته است که بخش عمده آن تاکنون صادر شده است.
کد خبر : ۲۵۸۵۱۷

برگزاری مجمع عمومی پویا زرکان آق دره+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مجمع شرکت پویان زرکان تقسیم سود به ازای هر سهم ۶۷۰۰ ریال تصویب شد، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پویا زرکان آق دره با حضور ۸۸ درصد سهامداران در روز یکشنبه اول خرداد ۱۴۰۱ برگزار گردید.

شرکت در سال ۱۳۷۷ تاسیس و عملیات شرکت متمرکز بر اکتشاف و بهره برداری از طلا و مشتقات آن است، سرمایه شرکت از محل آورده نقدی تامین و سه هزار میلیارد ریال است و پس از تبدیل به شرکت سهامی عام در سال ۱۳۹۹، در بهمن ۱۴۰۰ در بازار اول فرابورس عرضه شد.

از مهمترین دستاورد‌های شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ می‌توان به تمدید پروانه معدن طلا، اخذ گواهی کشف معدن تراورتن اشاره نمود و همچین شرکت با فروش بیش از ۱.۹ تن به ارزش بیش از ۲.۴ هزار میلیارد تومان رکورد فروش را شکسته و موفق به کسب سود بیش از ۶۹۰۰ به ازای هر سهم شده است.

در سال مالی ۱۴۰۰ بیش از ۸ هزار متر حفاری اکتشافی صورت گرفته است و علاوه بر معادن جدید، زون ۴۶۰ هکتاری در محدوده فعلی شروع به اکتشاف شده است، که ذخایر مناسبی کشف شده است. شرکت مجوز برداشت یک میلیون تن خاک کم عیار را در سال ۱۴۰۱ اخذ کرده است؛ و زون ۴۶۰ هکتاری در جوار محدوده فعلی شروع به اکتشاف شده است. از مزایای شرکت انجام کلیه عملیات معدنی توسط خود شرکت است و کلیه ماشین آلات معدن کاری متعلق به شرکت است.

شرکت ۵ محدوده معدنی در منطقه تکاب در استان آذربایجان غربی دارد که شامل معدن طلا به مساحت ۳۶ کیلومتر مربع، تراورتن ۲.۳ کیلومتر مربع، داغ دالی ۲۱ کیلومتر مربع، آرپاچای ۱۲ کیلومتر مربع و گورگور ۱۷ کیلومتر مربع است.

شرکت در حال پیگیری پروانه بهره برداری معدن تراورتن و مجوز اخذ استخراج و ساخت کارخانه روی در معدن داغ دالی است. معادن آرپاچای و گورگور در مرحله اکتشافی است. عملیات معدن کاری در شرکت اصلی و فرآوری و تولید شمش در شرکت‌های فرآوری پویا زرکان آق دره و استحصال مواد معدنی تخت سلیمان انجام می‌پذیرد که شرکت مالکیت بیش از ۹۹ درصدی هر دو را در اختیار دارد.

تولید شرکت در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۳۰ کیلوگرم شمش طلا بوده است. شرکت موفق به استخراج بیش از ۷۱۵ هزار تن کانسنگ پرعیار و بیش از ۳۶۰ هزار تن کانسنگ کم عیار از باطله‌ها شده است. سود تلفیقی ۶۷۷۱ ریال و سود اصلی ۶۹۰۷ ریال به ازای هر سهم در سال مالی ۱۴۰۰ تحقق یافت هاست.

از مهمترین برنامه آتی شرکت، تولید ۸۴۰ کیلوگرم شمش طلا و برنامه فروش موجودی پایان سال مالی ۱۴۰۰ وجود دارد که بنابر اعلام شرکت حدود ۶۰۰ کیلوگرم شمش و مصنوعات طلا در پایان سال ۱۴۰۰ داشته است که بخش عمده آن تاکنون صادر شده است.

همچنین در بخش اکتشاف، شرکت برنامه حفاری ۲۰ هزار متر در سال ۱۴۰۱ در برنامه خود دارد. برنامه تولید معدن دستیابی به ۷۱۵ هزار تن کانسنگ معدن است و یک میلیون تن مجوز برداشت از باطله کم عیار است و تولید شمش طلا بالغ بر ۸۴۰ کیلوگرم است، با استقرار ژانراتور و دوگانه سوز بودن آن ها، شرکت ریسکی از بابت قطعی برق و گاز ندارد.

شرکت برنامه تقسیم سود از ۱۰ خرداد را دارد و سود نقدی ۶۷۰۰ ریال تصویب شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
طلایی شدن سود انباشته فرآوری پویا زرکان آق دره
فرآوری پویا زرکان آق دره شاهد ۸۴۲ درصد افزایش سود انباشته بود؛

طلایی شدن سود انباشته فرآوری پویا زرکان آق دره

برگزاری مجمع
شرکت پویا زرکان آق دره اعلام کرد؛

برگزاری مجمع "فزر" در اولین روز خرداد

عملکرد طلایی
رشد ۱۰درصدی نرخ فروش طلا نسبت به اسفند پارسال بدست آمد؛

عملکرد طلایی "فزر" با کسب درآمد ۴۰۰ میلیارد تومانی

ارسال نظر