بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
این شرکت سیمانی در روند صعودی قرار گرفت:

"سیلام" رکورد یک‌ساله را شکست

این شرکت سیمانی توانسته نسبت به یک سال گذشته رکورد جدیدی را برای خود ثبت کند که چنین خبری می‌تواند در افزایش جذب سرمایه‌گذار به "سیلام" کمک بسزایی داشته باشد.
کد خبر : ۲۵۸۵۱۹

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، درآمد ماهانه‌ای که شرکت سیمان ایلام در گزارش فروردین‌ماه (منتهی به دی‌ماه ۱۴۰۱) از فروش محصولات به ثبت رساند، برابر با ۴۳۱ میلیارد ریال بود. همچنین طی ۳ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی نیز درآمد‌های تجمیعی این شرکت سیمانی بالغ‌بر ۱،۱۳۰ میلیارد ریال اعلام شد.

همچنین درآمد ثبت‌شده این شرکت در فروردین‌ماه، مربوط به فروش محصولات در بازار‌های داخل و خارج از کشور شناسایی‌شده و عمده‌ترین درآمد آن مربوط به بازار صادراتی بود که در واقع ۵۵ درصد از کل درآمد‌های ماهانه را در برمی‌گیرد.


بیشتر بخوانید: "سیلام" به عوارض ۵ درصدی بر صادرات کلینکر معترض شد


روند صعودی درآمد "سیلام" در فروردین‌ماه

بر پایه این گزارش، درآمد ماهانه شرکت از فروش محصولات خود، با رشد چشمگیر ۶۱ درصدی در مقایسه با اسفندماه همراه بود و می‌توان گفت نسبت به سال گذشته نیز ۱۳۴ درصد افزایش را تجربه کرده است. همچنین درآمد‌های تجمیعی "سیلام" از ابتدای سال مالی تا فروردین‌ماه با رشد ۶۵ درصدی اعلام‌شده است.

با توجه به نمودار فوق، می‌توان دریافت "سیلام" در روند افزایشی بسیار خوبی قرارگرفته و سود خوبی را برای سهامداران خود کسب کرده است. در واقع این شرکت سیمانی توانسته نسبت به یک سال گذشته رکورد جدیدی را برای خود ثبت کند که چنین خبری می‌تواند در افزایش جذب سرمایه‌گذار به "سیلام" کمک بسزایی داشته باشد.

بر اساس گزارش منتشرشده در سامانه کدال، عمده‌ترین درآمد حاصل از فروش محصولات این شرکت در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ مربوط به محصول «کلینکر صادراتی» با حدود ۲۳۷ میلیارد ریال بود. رتبه بعدی درآمدزاترین کالای این شرکت به «سیمان-بورس کالا» تعلق گرفت که توانست ۱۹۴ میلیارد ریال فروش را به همراه داشته باشد.

مقدار فروش محصولات "سیلام"

طبق این گزارش، "سیلام" توانست ۸۱،۲۱۴ تن از محصولات تولیدی خود را به فروش برساند که در واقع نسبت به وضعیت ماه گذشته خود رشد ۴۲ درصدی را به همراه داشته است.

همچنین پرفروش‌ترین محصول شرکت سیمان ایلام مربوط به «کلینکر» با ۴۴،۱۷۸ تن در بازار صادراتی شناسایی شد که نرخ فروش آن درازای هر تن ۵۳۶ هزارتومان به ثبت رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر