بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
علی احمدی عضو هیئت‌مدیره شرکت پویا زرکان؛

پویا زرکان رکوردهای سودآوری را شکست

پویا زرکان رکوردهای سودآوری را شکست
شرکت چند طرح توسعه دارد که پس از اخذ مجوز‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را به بهره‌بر‌داری می‌رساند، کارخانه هیپ‌لیچ طلا و کارخانه کنسانتره روی و کارخانه فرآوری سنگ تراونتن در طرح توسعه شرکت قرار دارد.
کد خبر : ۲۵۸۵۲۳

پویا زرکان رکوردهای سودآوری را شکست+بورس نیوز

علی احمدی عضو هیئت‌مدیره شرکت پویا زرکان در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص عملیات شرکت در سال مالی گذشته بیان کرد:

گروه شرکت پویا زرکان و ۲ شرکت تابع موفق به تولید بیش از ۷۰۰ کیلوگرم شمش طلا شده‌اند و در بخش فروش نیز ۱۹۰۰ کیلوگرم طلا در سال مال ۱۴۰۰ به ارزش ۲۴۰۰ میلیارد تومان فروخته شد، رکورد شرکت در سود و سودآوری و فروش در سال ۱۴۰۰ شکسته شد و شرکت بالاترین سود را برای هر سهم ۶۹۰ تومان در ازای هر سهم توانست محقق بسازد.

احمدی در خصوص طرح‌های توسعه پویا زرکان چنین گفت:

شرکت چند طرح توسعه دارد که پس از اخذ مجوز‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را به بهره‌بر‌داری می‌رساند، کارخانه هیپ‌لیچ طلا و کارخانه کنسانتره روی و کارخانه فرآوری سنگ تراونتن در طرح توسعه شرکت قرار دارد.

 

پیش‌بینی می‌شود شرکت برای سال ۱۴۰۱ نیز همانند سال گذشته چنین سودی را محقق کند و برای سال ۱۴۰۲ نیز طرح‌های توسعه وارد مدار می‌شود و بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار به سودآوری شرکت اضافه خواهد کرد.

وی در خصوص تغییرات سرمایه شرکت چنین اظهار کرد:

شرکت در ۲ مرحله سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۸ افزایش سرمایه داشته و آخرین سرمایه ثبت‌شده شرکت ۳ هزار میلیارد ریال هست و تماماً از مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به‌دست‌آمده و در خصوص افزایش سرمایه برای سال آینده اگر هیئت‌مدیره برنامه‌ای داشته باشد در سامانه کدال افشا می‌شود.

علی احمدی درباره‌ی ریسک‌های موجود شرکت بیان کرد:

اساساً شرکت‌های تولیدی با ریسک‌های موجود در صنعت، اقتصاد و سیاست دست‌وپنجه نرم می‌کند، مجموعه پویا زرکان به دلایل متعددی این ریسک‌ها را به حداقل رسانده و کلیه ماشین آلات را خود در اختیار دارد و وابستگی به پیمانکار ندارد و مهم‌ترین ماده اولیه و استراتژیک برای تولید طلا سیانید سدیم است که تقریباً می‌توان گفت تمام معادن طلا به‌غیراز پویا زرکان از خارج کشور وارد می‌کنند و در بحران‌ها دچار ریسک‌های شدید می‌شوند.

مجموعه پویا زرکان سیانید سدیم موردنیاز خود را تولید می‌کند و بنابراین در تولید هیچ ریسکی مترتب شرکت نیست، در خود محصول نیز نقد شوندگی بسیار بالایی دارد و ریسکی ازاین‌دست متوجه شرکت نیست، از ریسک‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد نوسانات نرخ جهانی طلا و نرخ ارز اشاره کرد.

همچنین دستگاه‌های دیزل ژنراتور برای تأمین برق موردنیاز برای جلوگیری از قطعی برق در تابستان خریداری‌شده و اتفاقی برای تولید نخواهد افتاد.

سخنی با سهامداران پویا زرکان

شرکت برنامه‌های بسیار خوبی در اکتشاف دارد و معادن پر پتانسیل و غنی را دارد و یک معدن در اختیار شرکت نیست و معادنی که شرکت در اختیار دارد ۵ عدد هست، اکتشافات به‌صورت موازی در حال انجام هست و حدود ۲۰ هزار متر حفاری اکتشافی برای سال ۱۴۰۱ در دستور کار دارد که تماماً تبدیل به ذخایر جدید می‌شود و با این کشف این ذخایر می‌توان این امید را به سهامداران داد که متناسب به آن ظرفیت تولید افزایش یابد و این افزایش قطعاً سودآوری بالایی به همراه دارد.

قدرت نقدی شرکت بالا است و بنابراین برای تأمین سرمایه موردنیاز برای ساخت و راه‌اندازی این طرح‌ها نیازی برای اخذ وام و تسهیلات ندارد و می‌تواند با نقد حاصل از فروش محصول به‌راحتی مخارج سرمایه‌ای را تأمین کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
طلایی شدن سود انباشته فرآوری پویا زرکان آق دره
فرآوری پویا زرکان آق دره شاهد ۸۴۲ درصد افزایش سود انباشته بود؛

طلایی شدن سود انباشته فرآوری پویا زرکان آق دره

برگزاری مجمع
شرکت پویا زرکان آق دره اعلام کرد؛

برگزاری مجمع "فزر" در اولین روز خرداد

عملکرد طلایی
رشد ۱۰درصدی نرخ فروش طلا نسبت به اسفند پارسال بدست آمد؛

عملکرد طلایی "فزر" با کسب درآمد ۴۰۰ میلیارد تومانی

ارسال نظر