بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

وقتی مُبصر بازار خواب بود...

وقتی مُبصر بازار خواب بود...
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به دوستانی که برای افزایش نرخ، منتظر مجوز نماندند و صابونی که برای خوش خیال ها کف نکرد و...
کد خبر : ۲۵۸۵۸۰

۵


به گزارش بورس نیوز، تا بازار ۲ روز سبز شد، از زمین و آسمان بر سر این بازار بارید و آنقدر از عوارض صادراتی و واگذاری بلوکی خودرویی ها و تصمیم سخت و... گفتند تا بازار سرمایه عطای بازپس گیری قله های از دست رفته و عبور از مقاومت افسانه ای را به لقایش بخشید. شاخص مان امروز هم ۲۵ هزار پله دیگر عقبگرد کرد و ۴۹۱ نماد رنگ سرخ به خود گرفت تا کماکان در حسرت جولان در تپه های ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی بمانیم.

وقتی مبصر خواب بود
اما نکته جالب توجه اینجاست که این بازار فقط از غریبه ها نمی خورد. بعضی ها هم هستند که عمری نان این بازار را خورده اند، ولی از صد پشت غریبه، بدتر ضربه میزند. حقوقی بزرگ بازار که ادعای بورسی و حواس جمع بودن هم دارد، دوباره یک رنج منفی روی نماد اهالی جاده مخصوص کشید و بازار را خراب کرد و عجیب آنکه باز هم ناظر جان خواب بود! به نظر شما خستگی زیاد مبصر بازار باعث چُرت نیم روزی این بی نوا شده یا عمدا خودش را به خواب می زند؟

صابون ارزانی، کف نکرد
گفتیم جاده مخصوص، دوستان هم اشاره کردند که منفی های امروز این گروه، فقط به خاطر یک رِنج منفی نبوده. انگار بعضی ها تا شنیده‌اند خودرو بعد از ورود به رینگ بورس، قیمت بازار آزاد را در هم شکسته و از آن طرف هم قرار است خودرو خارجی وارد شود، هوا برداشته اند که قرار است ارزانی شود! سلام ما را هم به این دوستان خوش خیال برسانید و از قول ما به آنها بگویید اوّلاً از تعرفه ها چنین برمی آید که واردات خودرو با هدف پر کردن جیب همیشه خالی اهالی پاستور انجام خواهد شد و مردم بیخود صابون به دلشان نمالند که ارزانی در راه است. در ثانی بعضی دوستان وابسته به جاده مخصوص هم پیغام فرستاده اند که خیلی گول قیمت های رینگ بورس را نخورید که این قیمت ها، بدون احتساب برخی هزینه ها مثل مالیات بر ارزش افزوده و ثبت پلاک و... بوده و حتما با شما جوری حساب می کنیم که قیمت کارخانه به بازار برسد!

درخواست خرید تلمبه برای قندی ها 

روزی نیست که خبر از افزایش نرخ یک محصول به گوشمان نخورد. امروز هم خبر افزایش نرخ شکر، نقل محافل بورسی ها بود و برخی دوستان، چنان تحلیلی از قندی ها ارائه می کردند که انگار نه انگار این صنعت یکی از کوچکترین صنایع بازار است و همین حالا هم قیمت خیلی از نمادهای این گروه با هیچ دو دوتا چهارتایی توجیه ندارد.
حالا درست است که عده‌ای عزم خود را جزم کردند تا یکی از نمادهای این گروه را تا عرش اعلا بالا ببرند و ناظر هم به روی مبارک نیاورد؛ اما این بدان معنا نیست که قرار است سایر نمادهای قندی هم باد شود! خواهشا قبل از خرید و فروش، چشم هایتان را باز کنید.

دروغگو کیست
چند روزی است که برخی فعالان صنعت فولاد، چپ و راست مصاحبه می‌کنند و ادعا دارند روسیه با ارائه تخفیف های آنچنانی، بازار صادراتی را از چنگ ایرانی‌ها در آورده! حالا بعضی ها هم ادعا کرده اند "فولادی ها دروغگو هستند و برای آن که از آب گل آلود ماهی بگیرند تا شرایطی فراهم شود که بتوانند بیشتر صادر کنند و سود تپل تری هم به جیب بزنند، پای رقابت با روس ها را وسط کشیده اند". ما که نمی دانیم حق با کیست اما حتما یکی این وسط دروغ می گوید.

برای افزایش نرخ، منتظر مجوز نمی مانیم 

و اما خبر پایانی آنکه در گیر و داری که آقایان در انجمن صنایع شوینده و ستاد تنظیم بازار بر سر کله یکدیگر می زدند و یکی بعد از دیگری افزایش نرخ محصولات شوینده را تایید و تکذیب می کرد، کسبه محترم، فیتیله قیمت ها را بالا کشیدند‌ تا ثابت کنند برای گران کردن، منتظر مجوز نمی مانند. حالا اگر کسی ادعایی خلاف این دارد، قبل از هرگونه تکذیب افزایش نرخ، سر به سوپری سر کوچه اش بزند و بعد افزایش قیمت شوینده ها را تکذیب کند!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر