بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۱
پیش بینی می شود که تقاضای این محصول در سال جاری در مقایسه با سال گذشته 37 تا 38 میلیون تن کاهش یابد و کاهش قیمت متانول در سال جاری نیز به تبع این امر بوده است .
کد خبر : ۲۵۸۵۹
گروه بین الملل بورس نیوز ؛ موسسه مشاوره بازار محصولات پتروشیمی CMAI جدیدترین تحلیل خود را پیرامون بازار متانول منتشر ساخت .

CMAI در گزارش خود عنوان کرده که تقاضای جهانی متانول در پایان سال 2008 به شدت پایین آمده و در بهار 2009 به کف خود رسیده است . در عین حال پیش بینی می شود که تقاضای این محصول در سال جاری در مقایسه با سال گذشته 37 تا 38 میلیون تن کاهش یابد و کاهش قیمت متانول در سال جاری نیز به تبع این امر بوده است .

با این وجود CMAI معتقد است که مشکلات پیش آمده در سر راه بسیاری از پروژه های تولید متانول در ماههای اخیر باعث خواهد شد که سطح رشد عرضه این محصول از افزایش تقاضا در فصل چهارم سال عقب بماند و همین امر از قیمت حمایت خواهد کرد . طبق این گزارش قیمت متانول به زودی در سطح 300 دلار در هر تن تثبیت خواهد شد و برای ماهها در این قیمت باقی خواهد ماند .

همچنین انتظار می رود که با دستیابی به این سطح قیمت عرضه متانول در ماههای پیش رو احیا گردد و رفته رفته بر قیمت این محصول در جهت کاهش فشار وارد شود.

CMAI در پایان گزارش خود نیز با قطعیت اعلام می کند که وجود تقاضای مشتقه جدید برای متانول چشم انداز مثبتی را برای تقاضای این محصول ساخته است .

این موسسه تحقیقاتی اعتقاد دارد که مصرف متانول از جانب تولید کنندگان سوخت های دیزلی ، دیمتیل اتر و اسیداستیک به شدت حمایت خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر