بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید روحانی:

مخاطب اول درهر یک از عرصه‌های جهاد و دعوت به خیر روحانیت است

مخاطب اول درهر یک از عرصه‌های جهاد و دعوت به خیر روحانیت است
بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید روحانی که در تاریخ ۲۳ دی ۱۳۹۸ برگزار شده بود، صبح امروز (چهارشنبه) در محل برگزاری این همایش در قم منتشر شد.
کد خبر : ۲۵۸۶۲۲

مخاطب اول درهر یک از عرصه‌های جهادودعوت به خیر روحانیت است

به گزارش بورس نیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، بزرگداشت علما و روحانیون مجاهد و پیش‌قدم در کار خیر را اقدامی شایسته خواندند و گفتند: در دوره دفاع مقدس، طلبه‌های جوان علاوه بر کار تبلیغی و دینی، در صفوف مقدم میدان جنگ هم وارد شدند و تعداد زیادی از آنان نیز به شهادت رسیدند.

رهبر انقلاب، جهاد و شهادت را فرهنگی ریشه‌دار در حوزه‌های علمیه دانستند و با برشمردن مصادیقی از علمای شهید شیعه و سنّی، افزودند: شهیدِ روحانی یعنی کسی که با جان خود وارد میدان دعوت به خیر می‌شود و امروز نیز به تقویت این روحیه در بین طلاب و فضلای جوان نیاز داریم.

ایشان امام عظیم‌الشأن را الگوی ممتازی از علم و جهاد خواندند و خاطرنشان کردند: آن بزرگوار همچنان‌که اول‌مجاهد دوران خویش و بلکه بسیاری از دوران‌ها بود و جهادی با عظمت‌تر از جهاد او با این نتایج در طول تاریخ شیعه وجود ندارد، در بالاترین مراتب علمی نیز قرار داشت که این نشان می‌دهد ورود در عرصه جهاد هیچ منافاتی با دانش، تحقیق و تدریس ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انواع جهاد از جمله جهاد علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی، افزودند: در هر یک از عرصه‌های جهاد که اولویت و نیاز کشور باشد، مخاطب اول آن که باید با احساس مسئولیت وارد میدان شوند، طلاب و فضلای جوان هستند.

ایشان با ابراز امیدواری به استمرار روحیه و فرهنگ افتخارآمیز جهاد در روحانیت، به دست‌اندرکاران کنگره شهدای روحانی توصیه کردند در ادامه این بزرگداشت‌ها با همفکری اهالی فکر و فرهنگ، نام، تصاویر، وصیت‌نامه و شرح حال و موقعیت شهدای روحانی تکثیر و ترویج شود تا امکان استفاده از موقعیت معنوی آن بزرگواران برای همگان فراهم شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عدالت
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
برای اینکه این همه لاف را باور کنیم چرا به عذاب ملت در بورس رسیدگی نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا سهم فاسد پترول با مدیران و حقوقی های فاسدش آزادانه تمام سرمایه مردم را دزدیدند , و دارند می دزدند؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا و چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰