بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر : ۲۵۸۶۹
بنا به گزارش بورس نیوز به نقل از ایسنا؛معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح «استقرار دائمی روحانیون در مدارس کشور» خبر داد. علی اصغر یزدانی ضمن اعلام خبر اعزام روحانی به مدارس که برای نخستین بار به صورت عمومی اعلام می شود، اعلام کرد: در حال تعریف «استقرار دائمی روحانیون در مدارس کشور» هستیم تا بتوانیم ساز و کار آن را به طور دقیق و مشخص تعریف کنیم.

وی عنوان کرد: «در طرح استقرار روحانیون در مدرسه، روحانیون از بحث نماز جماعت گرفته تا پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی دانش آموزان و اقدامات فرهنگی و پرورشی دیگر، با آموزش و پرورش همکاری خواهند کرد.» 


یزدانی ادامه داد: «بر اساس مفاد این همکاری، به تناسب نیازمندی های هر استان، منطقه و مدرسه، از روحانیون توانمند و کارآمد برای همکاری با آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.» 


محمدتقی فخریان دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نیز در این باره اعلام کرد: مجموعه فرهنگی «آینده سازان»، 300 طلبه از آقایان جوان و 100 طلبه از بانوان جوان را تربیت کرده تا در مناسبت های ویژه اعم از اعیاد و عزاداری ها به مدارس کشور اعزام شوند. 


اما معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این اظهار نظر گفت: «شمار روحانیونی که به مدارس اعزام می شوند، خیلی بیشتر از اینهاست.»


دفتر «ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه» مستقر در وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات این طرح فوق اعلام کرده به زودی طرح استقرار دائمی روحانی در مدارس کشور که توسط کمیته تخصصی پرورشی «ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه» تدوین شده است، به اجرا در خواهد آمد. 


بر اساس این طرح که با هدف پاسخگویی به نیازهای فرهنگی دانش آموزان تدوین شده است، روحانیون فاضل و کارآمد عرصه فرهنگی و تبلیغی در مرحله نخست به مدارس شبانه روزی، استعدادهای درخشان، استثنایی و مراکز تربیت معلم اعزام می شوند و در این راستا، به سازمان های آموزش و پرورش استان ها اعلام شده روحانی مورد نیاز مدارس و مراکز تابعه را مستقیماً از طریق ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تامین کنند. 


همچنین تاکید شده با اجرایی شدن این طرح، روحانیون می توانند همانند سایر مربیان مدارس در طول سال تحصیلی برنامه های فرهنگی را با نظام مندی خاصی، اجرا و بر اساس توانمندی در برنامه های فرهنگی مدارس مشارکت کنند. 


در این ابلاغیه این مطلب نیز خاطرنشان شده که فرآیند اجرایی اعزام مبلغان دینی بر عهده سازمان های آموزش و پرورش استان هاست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر