بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
تعادل بازار خودرو با عرضه محصولات در بورس کالا
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عرضه خودرو در بورس کالا را در تعادل بازار خودرو تاثیرگذار خواند و توضیح داد: وقتی مدل جدیدی از عرضه با رقابت سالم ایجاد شود، در تعادل قیمت و جلوگیری از رانت و سوداگری و تنظیم گری بازار موثر خواهد بود
کد خبر : ۲۵۸۶۹۳

با عرضه خودرو در بورس کالا بازار خودرو متعادل می شود

به گزارش بورس نیوز، حجت اله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: سال گذشته در آغاز کار مجلس یازدهم طرح عرضه خودرو در بورس کالا در کمیسیون صنایع مطرح شد و حتی تا ارائه به صحن علنی هم پیش رفت، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم دو بحث بیان شد.



وی ادامه داد: دولت جدید بیان می‌کرد که با برنامه هایش بازار خودرو را تنظیم گری می‌کند. همچنین با توجه به اینکه عرضه خودرو در بورس نمونه مشابهی در جهان ندارد، مواردی ابهام در این زمینه مطرح شد که طی جلساتی با مسوولان بازار سرمایه به بررسی همه جانبه این موضوع پرداختیم تا به نحو احسن از ظرفیت‌های بازار سرمایه در تعادل بخشی به بازار خودرو استفاده شود.

این نماینده مردم در خانه ملت افزود: از طرف دیگر با توجه به مجوز مجلس برای واردات خودرو و برداشته شدن محدودیت ها، مصوبه سران قوا برای واردات از اول خرداد منقضی شده است. پس با توجه به امکان واردات خودرو برای تنظیم گری بازار، عملا برخی نگرانی‌ها برطرف شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: هدف از عرضه خودرو در بورس کالا این است که با توجه به تعادل بخشی به قیمت خودرو، میزان عرضه و تقاضا شفاف شده و از سوداگری جلوگیری شود، همچنین به گونه‌ای عمل شود که مصرف کنندگان واقعی به خودرو برسند.

فیروزی عرضه خودرو در بورس کالا را در تعادل بازار خودرو تاثیرگذار خواند و توضیح داد: وقتی مدل جدیدی از عرضه با رقابت سالم ایجاد شود، در تعادل قیمت و جلوگیری از رانت و سوداگری و تنظیم گری بازار موثر خواهد بود چراکه در سازوکار بورس کالا همه داده‌ها مشخص است و با ایجاد شفافیت در بازار، بخشی از معضلات فعلی که ناشی از عدم شفافیت است برطرف می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قیمت خودرو، واقعی تر می شود
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

قیمت خودرو، واقعی تر می شود

بورس کالا بستری رقابتی است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بورس کالا بستری رقابتی است

حذف ارز ترجیحی به سود غذایی‌ها تمام شد
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

حذف ارز ترجیحی به سود غذایی‌ها تمام شد

ارسال نظر