بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
در تحلیل امروز بازار سرمایه مطرح شد:

پیش بینی معاملات بازار سرمایه در روز چهارشنبه

پیش بینی معاملات بازار سرمایه در روز چهارشنبه
امروز بازار سرمایه شرایط کم‌حجمی را تجربه کرد، به‌گونه‌ای که می‌توان گفت فروشنده و خریدار خاصی در این حوزه وجود نداشت.
کد خبر : ۲۵۸۸۴۴

پیش بینی معاملات بازار سرمایه در روز چهارشنبه

محمد رضانژاد مدیر تحلیل سبدگردان آرمان اقتصاد در گفتگو با بورس نیوز، بیان کرد: امروز بازار سرمایه معاملات کم حجم و ارزشی را تجربه کرد، به‌گونه‌ای که می‌توان گفت فروشنده و خریدار خاصی  وجود نداشت. از طرفی دلار نیمایی با دلار آزاد رشد همزمانی نداشت و همین امر باعث احتیاط بیشتر خریداران در بورس شد.


بیشتر بخوانید: فرش قرمزی برای فیل ها


وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد تا آخر هفته گروه‌هایی که صورت مالی مثبتی را منتشر کنند، بیشتر موردتوجه بازار سرمایه قرار خواهند گرفت. در این راستا می‌توان گفت به‌احتمال‌ زیاد گروه‌های بانکی و فولادی تا پایان هفته به‌عنوان صنایع پیشرو بورس شناخته شوند.

رضانژاد با اشاره به محدوده فعلی گفت: در حال حاضر با تفاوتی که میان دلار نیمایی و آزاد اتفاق افتاده و همچنین محدوده مقاومتی شاخص کل که در یک میلیون و ۶۰۰ واحدی قرارگرفته است ، سهامداران در ابهام قرار دارند . از طرفی با رشد نرخ دلار و قیمت‌های فعلی بازار، انگیزه‌ای برای فروش سهم در این افراد باقی نمانده و به همین دلیل تا زمانی که شاخص محدوده یک میلیون و ۶۰۰ واحدی را نشکند، احتمالاً روند بورس به همین منوال ادامه داشته باشد.

مدیر تحلیل سبدگردان آرمان اقتصاد اضافه کرد: تا اواخر تیرماه اکثر شرکت‌ها مجامع خود را برگزار کرده و در این صورت می‌توانند روند مثبتی را تجربه کنند که درواقع می‌تواند منجر به شکستن محدوده مقاومتی شود. البته لازم به ذکر بوده دراین‌بین نرخ دلار آزاد و نیمایی تأثیر بسزایی در شرایط بازار سرمایه خواهد داشت.

وی در خصوص گروه‌های لیدر بازار در معاملات فردا اظهار کرد: تا آخر هفته گروه‌های فلزی و بانکی می‌توانند مورد اقبال بازار سرمایه قرارگرفته و تا هفته دیگر نیز تقریباً شرکت‌ها صورت مالی خود را منتشر کرده و در این راستا به نظر می‌رسد شرکت‌های فلزی، معدنی و پالایشگاهی موردتوجه قرار بگیرند.

رضانژاد در پایان در خصوص گروه پالایشگاهی به بورس نیوز گفت : صورت مالی حسابرسی نشده در شرکت‌های پالایشی بازار سرمایه را ترسانده است، چرا که از این حوزه انتظارات بیشتری وجود داشت؛ بنابراین اگر صورت مالی آن‌ها حسابرسی شود، احتمالاً این شرکت ها مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

 

پایان خبر

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
فرش قرمزی برای فیل ها
ساعت پنج و نیم عصر؛

فرش قرمزی برای فیل ها

شفافیت در بازار سرمایه با نظارت مردمی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

شفافیت در بازار سرمایه با نظارت مردمی

سابقه سهامداری سپهر کیش در
مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفتگو با بورس نیوز به شایعه فضای مجازی پاسخ داد

سابقه سهامداری سپهر کیش در "خودرو" دستکاری شده ؟

سهام ریزشی ، تورم صعودی ، منطقی در کار است؟
مدیرعامل شرکت سبدگردان هیوا در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

سهام ریزشی ، تورم صعودی ، منطقی در کار است؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس تکنیکال
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
تحلیل شاخص کل بورس:
بخدا رفتیم تو فاز اصلاح.چون مطمئنم تاکید میکنم.لطفا تحلیل هاتون را بر اساس اصلاح بازار بذارید.خواهشا با یک یا دو روز نوسان مثبت هیجانی دیگران را به خرید تشویق نکنید.تا آخر خرداد وحتی شاید نیمه تیرماه اصلاح داریم.پس فعلا خرید را توصیه نکنید.بخصوص در شاخص سازها.بخواهیم یا نخواهیم بیشتر سهم هایی که در این مدت رشد داشته اند این اصلاح را دارند.بجای لج بازی با شاخص تلاش کنید دیگران را راهنمایی کنید که خریدهاشون را به تیرماه موکول کنند و در نقاط حمایتی زیر وارد شوند.لااقل تا آخر خرداد خرید پرریسک است.اینطوری اصلاح بازار زودتر تمام میشود و کسی متضرر نمیشود.
اصلاح شاخص کل تا سه حمایت زیر ادامه دارد لطفا به دیگران هم اطلاع بدید:
1410000 فیبو 50/ کف حمایت معتبر خرید در این نقطه کم ریسک است.
1450000 واحد فیبو 38/ حمایت اصلی خرید این نقطه کم ریسک است.
1480000 واحد حمایت اول