بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
ساعت پنج و نیم عصر؛

مرغ همسایه، غاز شد!

مرغ همسایه، غاز شد!
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد مرغی که واقعا غاز شد تا مهر مرجوعی بر کالاهای ما بخورد و بهانه ای بنام تحریم و...
کد خبر : ۲۵۸۸۶۱

۵.۵

به گزارش بورس نیوز، دلار امروز هم بالا رفت و عجیب آنکه سال هاست در این مملکت، بساط رانت را از هر طرف جمع کنید، باز عده ای برای خود روزنه دیگری پیدا می کنند. اختلاف ۲۹ درصدی نرخ ارز نیما و آزاد هم از همان روزنه هاست که اگرچه برای صادرکنندگان و سهامداران ضرر و زیان به همراه داشته، ولی برای برخی ها هم‌ خوب منبع درآمدی بوده! به قول خودشان کافی است کارت بازرگانی بگیرید و دفتر پلمب کنید و با دلار نیما وارد کنید و علاوه بر آنکه تمام هزینه های واردات را روی جنس کشیدید، محصول تان را هم با ارز آزاد بفروشید و به راحتی سود کنید...

مرغ همسایه، غاز شد

یکی از عجایب این روزها هم این است که همسایگانی که تا همین دیروز، بی نوا می پنداشتیم شان، امروز برای ما کلاس می گذارند و غاز همسایگان شمالی را به مرغ ما ترجیح می دهند! البته فقط مرغ که نه، خیلی محصولات ما حتی بنزین‌ مان این روزها مرجوع شده! با این وضعیت بعید نیست همین چند تا تولیدکننده هم کرکره های کارخانه را پایین بکشند و به دلالی بپردازند که انصافا نان چرب تری دارد.

وای از صبوری

دیدیم دلار گران شد و بازار سرمایه تکان نخورد، داشتیم غرولند می کردیم که دوستان فرمودند هر وقت خیلی ناامید شدید یاد ایامی که دلار ۴ هزار تومانی به بالای ۸ هزار تومان رسیده بود و نگران بودید که چرا بورس تکان نمی خورد و بعد ناگهان این بازار خفته، بیدار شد و ولوله به پا کرد، بیفتید؛ خودبخود آرام می شوید... هر چند این یکی دو سال آنقدر به صبوری دعوت مان کردند و خیری از صبر ندیدیم که دیگر اسم صبر بیاید، کهیر میزنیم، ولی این یک بار هم به روی چشم!!!

بهانه ای بنام تحریم

چند شرکت هم در بازار ما فعال هستند که به واسطه حضور در بازار سرمایه، خود را مظهر شفافیت می دانند. اما نکته اینجاست که همین مثلا شفاف ها، در‌‌ مقطعی قراردادی منعقد کرده اند که روی آن تحقیق کافی نشده بوده و فقط با خبر این قرارداد، قیمت سهم کلی بالا رفته و در نهایت پول تپلی از جیب سهامدار رفته است! ولی بدتر از این زیان، این است که مدیرانی که پایشان در زمان انعقاد قرارداد وسط بوده، حالا برای خود جولان می دهند و کاسه و کوزه بی کفایتی خود را بر سر تحریم‌ می شکنند. کاش قانون کمی اصلاح می شد تا هیات مدیره ها و مدیران عامل فقط شریک خوشی ها نباشند و در روزهای شدت هم، هوای سهامدار داشته باشند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فرش قرمزی برای فیل ها
ساعت پنج و نیم عصر؛

فرش قرمزی برای فیل ها

طلا به جای هوا!
ساعت پنج و نیم عصر؛

طلا به جای هوا!

ارسال نظر