بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۷
یکی از پایگاههای اطلاع رسانی رسمی که در خصوص انتشار آخرین وضعیت شرکتهای بورسی از قبیل گزارشات مالی دوره ای ، برگزاری مجامع عادی و فوق العاده و .... فعالیت می نماید سایت کدال است اگر چه تلاشهای فراوانی در چند سال گذشته جهت بهتر ارایه شدن اطلاعات در این پایگاه مجازی صورت گرفته و به دفعات قالبهای جدیدی برای انتشار گزارشات بورسی از طرف این سایت بکار برده شده اما نظرات کاربران بورسی این سایت حاکی از عدم رضایت از اطلاع رسانی کدال می باشد .
کد خبر : ۲۵۸۸۸

اطلاع رسانی همواره یکی از فاکتور های مهم در خصوص تصمیم گیری در هر حوزه ای بشمار می رود این موضوع در حوزه های اقتصادی و بخصوص بازار سرمایه که سرمایه گذاری در آن از سیاست بیشتری برخوردار است نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید .

می توان گفت عامل اصلی در تصمیم گیری فعالان بازار سرمایه یا همان بورس برای سرمایه گذاری در هر نمادی اطلاعات منتشر شده در خصوص آن سهم است خواه این اطلاعات از مبادی رسمی باشد یا شنیده های در حد شایعات ! به دفعات مشاهده شده که حتی شایعات پیرامون یک نماد رشد یا کاهش قابل ملاحظه قیمت آن سهم را موجب شده که همین موضوع نیز مسئولین این بخش از اقتصاد کشور را نسبت به افزایش کیفیت اطلاع رسانی و کنترل مبانی اطلاعات حساس نموده است بطوریکه در چند سال گذشته در این خصوص اقدامات زیادی انجام شده است. اما با توجه به نظرات فعالان بازار سرمایه بنظر می رسد تا رسیدن به نقطه مطلوب از این حیث راه زیادی باقی مانده باشد .

به گزارش بورس نیوز یکی از پایگاههای اطلاع رسانی رسمی که در خصوص انتشار آخرین وضعیت شرکتهای بورسی از قبیل گزارشات مالی دوره ای ، برگزاری مجامع عادی و فوق العاده و .... فعالیت می نماید سایت کدال است اگر چه تلاشهای فراوانی در چند سال گذشته جهت بهتر ارایه شدن اطلاعات در این پایگاه مجازی صورت گرفته و به دفعات قالبهای جدیدی برای انتشار گزارشات بورسی از طرف این سایت بکار برده شده اما نظرات کاربران بورسی این سایت حاکی از عدم رضایت از اطلاع رسانی کدال می باشد .

حمزه کاظمی یکی از کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با اشاره به عدم هماهنگی بین سایت های رسمی اطلاع رسانی در حوزه بازار سرمایه گفت : بطور معمول گزارشات جدید برای اولین بار در سایت سازمان بورس قرار می گیرد و پس از چند روز تأخیر این گزارشات بر روی سایت کدال قرار می گیرد .

از سوی دیگر شایعاتی پیرامون این که برخی از شرکتها می توانند قبل از اعلام عمومی اخبار به اخبار سایت کدال دسترسی داشته باشند نیز وجود دارد که برخی موارد شاهد بهره برداری آنها از این موضوع نیز بوده ایم .

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص فرمت گزارشهای ارایه شده در کدال نیز به خبرنگار بورس نیوز گفت : فرمت جدید در مقایسه با فرمت های قبلی مبنای مقایسه ای صحیح و آسانی را دست کاربران قرار نمی دهد بطور مثال در فرمت های قبلی گزارشات به نحوی بود که عملکرد 3 ماهه سال جاری به راحتی با سال گذشته قابل مقایسه بود.

از سوی دیگر بندهای ستاره دار در گزارشات دیگر تکرار نمی شود که این موضوع در سالهای گذشته وجود نداشت و در همه گزارشات بندهای ستاره دار و آخرین وضعیت آنها اعلام می شد .

وی در پایان تصریح کرد : با توجه به وضعیت موجود مشخص نیست چرا مسئولین اقدام به تغییرفرمت قدیمی اطلاع رسانی در کدال کرده اند .

به گزارش بورس نیوز بسیاری از فعالان بازار سرمایه معتقدند اینگونه اطلاع رسانی فقط به منظور رفع تکلیف صورت می پذیرد و اطلاع رسانی در کدال در حد صفر است چراکه علاوه بر اشکالات موردی که در نحوه اطلاع رسانی در خصوص نمادها وجود دارد در گزارشات کدال نمی توان اطلاعاتی همچون وضعیت قراردادها و اینکه چگونگی محاسبه مبلغ فروش و هزینه ها را بدست آورد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر