بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
در روز جاری رخ داد؛

تلاطم در بازارهای آسیایی

تلاطم در بازارهای آسیایی
افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا با تمرکز بر انتشار داده‌های تورم از ایالات‌متحده و چین در پایان هفته، فروش وال استریت را از بین برد.
کد خبر : ۲۵۹۰۲۴

تلاطم در بازارهای آسیایی

به گزارش بورس نیوز، افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا با تمرکز بر انتشار داده‌های تورم از ایالات‌متحده و چین در پایان هفته، فروش وال استریت را از بین برد.



تحلیلگران به فدرال رزرو توصیه می‌کنند که هزینه‌های استقراض را در سه نشست بعدی خود به میزان نیم امتیاز افزایش دهد، زیرا مقامات تلاش می‌کنند تا بر قیمت‌های ناپایدار کنترل کنند، اما این عملکرد باعث ایجاد ناراحتی در سطوح معاملاتی می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران از تاثیر آن بر رشد اقتصادی و درآمد شرکت‌ها نگران هستند.

سهام توکیو با کاهش ارزش ین به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر، افزایش یافت، زیرا انتظار می‌رود بانک ژاپن سیاست‌های پولی خود را همزمان با افزایش نرخ‌های آمریکا تشدید نکند.

سهام ایالات‌متحده قبل از اینکه بازدهی اسکناس ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده را که شاخصی برای تورم و نرخ‌های بهره است به بالای سه درصد رساند، بیشترین سود را داشتند.

شاخص داوجونز صنعتی با ۰.۱ درصد افزایش به ۳۲۹۱۵.۷۸ واحد رسید. اس اندپی ۵۰۰ با ۰.۳ درصد رشد در ۴۱۲۱.۴۳ بسته شد، در حالی که شاخص نزدک کامپوزیت غنی از فناوری با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۲۰۶۱.۳۷ رسید.

سهام در بیشتر سال ۲۰۲۲ در حالت تدافعی قرار داشته‌اند، زیرا فدرال رزرو با قدرت در تلاش برای مهار تورم سیاست‌های پولی را سخت‌تر می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر