بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
در معاملات روز جاری؛

بهای نفت همچنان در روند صعودی

بهای نفت به ۱۲۰ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۲۵۹۰۵۵

بهای نفت همچنان در روند صعودی

به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اوت با ۲۲ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۲۰ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه با ۰.۹ درصد افزایش بسته شد.



بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئیه، با ۲۴ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۱۹ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۰.۸ درصد افزایش بسته شده بود.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته کاهش پیدا کرده است، اما ذخایر بنزین و سوخت‌های دیگر افزایش داشته است. با این حال آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا، هفته گذشته رشد کرده است. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

عرضه جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی محدود مانده و حاشیه سود تولید دیزل برای پالایشگاه‌های آسیایی به رکورد بالایی رسیده، زیرا تحریم‌های غربی، صادرات از سوی روسیه را مختل کرده است.

جرمی وایر، مدیرعامل شرکت بازرگانی ترافیگورا پیش بینی کرد قیمت نفت به زودی به ۱۵۰ دلار در هر بشکه صعود کرده و امسال بالاتر خواهد بود و احتمالا باعث نابودی تقاضا تا پایان سال می‌شود.

گلدمن ساکس هم با اشاره به کمبود اساسی عرضه، پیش بینی خود از قیمت نفت در فاصله نیمه دوم سال ۲۰۲۲ تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ را به میزان ۱۰ دلار بالا برد و ۱۳۵ دلار در هر بشکه اعلام کرد.

اکثر پالایشگاه‌های جهان با حداکثر ظرفیت کار می‌کنند تا پاسخگوی تقاضای رو به رشد در دوران پساکرونا و جایگزین کردن عرضه روسیه شوند.

تحلیلگران بانک جی پی مورگان برآورد کردند صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه با دشوار شدن فروش برای این کشور، حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است. تا زمانی که ظرفیت جدیدی در خاورمیانه وارد فاز تولید نشود یا چین تصمیم نگیرد محدودیت صادرات فرآورده‌های نفتی را لغو کند، کمبود فرآورده‌های پاک بدتر خواهد شد، زیرا تقاضا برای سوخت‌های حمل و نقل در تابستان نیمکره شمالی افزایش پیدا کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید و تقاضا برای نفت آمریکا در سال ۲۰۲۲ رشد خواهد کرد.

عامل دیگری که از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است، انتظارات برای احیای تقاضا برای سوخت در چین پس از خروج شانگ‌های و پکن از قرنطینه دو ماهه کووید است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر