بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
افزایش ۴۲ درصدی سود در پتروشیمی غدیر/
مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر گفت: ما در سال جاری ثابت کردیم با ثبات در نرخ ارز توانستیم ۴۲ درصد سود شرکت را بدون تغییر در PVC، بدون تغییر در نرخ ارز و بدون تغییر در قیمت‌ EDC حاصل کردیم.
کد خبر : ۲۵۹۰۷۳

افزایش 42درصدی سود در پتروشیمی غدیر/

حسین صفاری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص روند تولید و سودآوری اظهار کرد: بنا بر تامین مواد اولبه شرکت در سه ماهه اول با اندکی مشکل مواجه شد و تولید به ۷۰ درصد برنامه رسید و با وجود این مساله عقب ماندگی حدود ۴۰ درصدی حادث شد.



وی افزود: پس از آن کمبود تولید باعث شد همکاران در ۶ ماهه دوم تا ردیف خطی ۱۰۰.۳ درصد برنامه را پیش ببرند و با وجود اورهال بدون توقف واحد، تولید را حفظ کردند. در هر صورت سال گذشته را در ۶ ماهه دوم با ۱۰۰ در صد ظرفیت به پایان رساندیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر ادامه داد: اگر در حال حاضر شرکت به صورت خطی هر روز ۱۰۰ تن بالاتر تولید می‌کند، دلیلش این است که اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شده و منابع آن تامین شده و اگر هر میزان کمتر تولید کنیم شاید ضعف مدیریتی ما محسوب شود.

صفاری با اشاره به تاثیر حذف ارز ترجیحی بیان کرد: من همیشه می‌گویم امیدوارم که نرخ ارز هرگز افزایش پیدا نکند بلکه کاهش قیمت نیز داشته باشیم. زیرا ما در سال جاری ثابت کردیم با ثبات در نرخ ارز، توانستیم ۴۲ درصد سود شرکت را بدون تغییر در PVC، بدون تغییر در نرخ ارز و بدون تغییر در قیمت‌ EDC حاصل کنیم. ضمن اینکه پتروشیمی غدیر در ۴ ماه گذشته به اندازه دو سال خرید انجام داده است.

وی درخصوص تقسیم سود خاطرنشان کرد: ما ۹۰ درصد تقسیم سود بین سهامداران را انجام دادیم.

صفاری در پایان درباره برنامه افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی غدیر گفت: قرار نبود برنامه افزایش سرمایه داشته باشیم، اما به نظر من غدیر به یک افزایش سرمایه نیاز دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر