بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
از سوی سازمان امور مالیاتی صادر شد؛

اطلاعیه/ تعدیل نرخ مالیاتی برخی اصناف تعدیل

اطلاعیه/ تعدیل نرخ مالیاتی برخی اصناف تعدیل
سازمان امور مالیاتی کشور در پی اعتراض برخی مشاغل و صنوف پایتخت به نرخ‌های مالیاتی سال اطلاعیه صادر کرد.
کد خبر : ۲۵۹۰۸۷

اطلاعیه/ تعدیل نرخ مالیاتی برخی اصناف تعدیل

به گزارش بورس نیوز، اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور در پی اعتراض برخی مشاغل و صنوف پایتخت به نرخ‌های مالیاتی سال ۱۴۰۰ صادر شد که به شرح زیر است:

با عنایت به جلسه برگزار شده در تاریخ ۱۸/‌۰۳/‌۱۴۰۱‬ با حضور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، رئیس و مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی، نمایندگان اتاق اصناف ایران، اتاق اصناف تهران و هیأت امنای بازار تهران، تصمیمات زیر در خصوص نحوه اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل (صنفی) اتخاذ گردید.

۱. با توجه به بالا بودن نسبت سودآوری فعالیت برخی از صاحبان مشاغل امور صنفی از جمله مشاغل آسیب دیده از کرونا و لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه و پوشاک تعدیل لازم در نسبت مذکور به عمل آید.

۲. برای پرونده‌های مشارکت مدنی با توجه به نصاب تبصره ماده ۱۰۰ برای هریک از شرکاء به طور جداگانه نصاب مذکور در فعالیت شغلی منظور گردد.

۳. نسبت سودآوری فعالیت که در اجرای مقررات آئین نامه اجرایی ماده ۲۱۹ قانون مالیات‌های مستقیم تعیین شده است، برای اطلاع عموم در دسترس قرار گیرد.

۴. مؤدیانی که با توجه به میزان فروش، بالاتر از نصاب مذکور در تبصره ماده ۱۰۰ برای عملکرد سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قرار می‌گیرند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایند.

اطلاعیه/ تعدیل نرخ مالیاتی برخی اصناف تعدیل

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سوپر اَپ
در اولین نشست خبری معرفی شرکت پیشگامان فناوری و دانش ارامیس مطرح شد:

سوپر اَپ "تپسی"، فرصتی برای ارائه خدمات جدید

سقف افزایش مالیات مودیان تعیین شد
رئیس سازمان امور مالیاتی:

سقف افزایش مالیات مودیان تعیین شد

ارسال نظر