بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
امضای سند جامع همکاری ۲۰ ساله بین ایران و ونزوئلا
رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا، سند همکاری‌های جامع راهبردی ۲۰ ساله دو کشور را امضا کردند.
کد خبر : ۲۵۹۱۴۴

امضای سند جامع همکاری ۲۰ ساله بین ایران و ونزوئلا

بورس نیوز: ایران و ونزوئلا علاوه بر سند جامع همکاری‌های راهبری ۲۰ ساله، اسنادی را برای همکاری در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، گردشگری، اقتصادی، نفتی و پتروشیمی امضا کردند.



پس از مراسم امضای اسناد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و نیکلاس مادورو در نشست مطبوعاتی مشترک حضور یافتند.

رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته در صدر هیأتی بلندپایه به ایران سفر کرد و صبح امروز از سوی رئیس جمهور کشورمان به‌طور رسمی در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مورد استقبال قرار گرفت.

سفر «نیکلاس مادورو» به ایران به دعوت رسمی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» انجام شده و بعد از سفر آبان ۹۵، دومین سفر او به تهران است.

دیدار و گفتگو با رئیس جمهوری اسلامی ایران و برگزاری نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور ونزوئلاست.

وزرای امور خارجه، کشاورزی، ارتباطات، علوم و تکنولوژی، حمل و نقل و گردشگری ونزوئلا، مادورو را در سفر به کشورمان همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا جمعه شب در نخستین مصاحبه خود با شبکه اسپانیایی زبان ایران (هیسپان‌تی‌وی) اعلام کرد که امروز در دیدار با آیت‌الله رئیسی برنامه‌ها و راهبرد‌های ۲۰ سال آینده در قالب نقشه همکاری دو کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

«جواد اوجی» وزیر نفت ۱۳ اردیبهشت ماه امسال برای دیدار با مادورو و گفتگو درباره توافق‌نامه‌های تجاری با طارق الایسامی، همتای ونزوئلایی خود، به کاراکاس سفر کرده بود.

مادورو همچنین در حساب توئیتری خود با اشاره به این ملاقات سازنده با وزیر نفت کشورمان گفته بود که راه‌هایی برای تحکیم روابط برادرانه و همکاری در مسائل انرژی به بحث گذاشته شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر