بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
پتروشیمی ارومیه و کاهش فروش سالانه در اردیبهشت‌ماه؛

شروع ضعیف "شاروم" در سال مالی جدید

شروع ضعیف
پتروشیمی ارومیه در اردیبهشت سال جاری با کاهش 41 درصدی درآمد فروش مواجه شد ، براین اساس مبلغ فروش شرکت از 47 به 27 میلیارد تومان افت کرده است.
کد خبر : ۲۵۹۱۵۴

پتروشیمی ارومیه+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پتروشیمی ارومیه در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری میزان درآمد عملیاتی که از فروش محصولات طی این دوره ماهانه به ثبت رساند مبلغی بالغ‌بر ۲۷ میلیارد تومان بود، این درآمد حاصل‌شده از مجموع فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی بود.

گفتنی است ، درآمد تجمیعی این پتروشیمی طی ۲ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی بالغ‌بر ۷۵ میلیارد تومان شناسایی شد، همچنین میزان سرمایه اعلامی از سوی پتروشیمی ارومیه در اردیبهشت‌ماه ۷۰ میلیارد تومان بود.

در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ بیشترین درآمد "شاروم" از فروش محصولات در بازار داخل کشور به دست آمد به‌طوری‌که ۹۴ درصد از این درآمد‌ها در این بازار شکل گرفت و مابقی این درآمد‌ها در بازار صادراتی شناسایی شد.


بیشتر بخوانید: مقایسه ظرفیت اسمی، درآمد فروش و سودآوری پتروشیمی های ایران


درآمد ماهانه پتروشیمی ارومیه

به گزارش بورس نیوز، شرکت پتروشیمی ارومیه درآمد ماهانه‌ای که از فروش محصولات در اردیبهشت‌ماه کسب کرد، کاهش ۴۱ درصدی را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد به‌طوری‌که  از مبلغ ۴۷ به ۲۷ میلیارد تومان کاهش یافت، کاهش درآمد‌های "شاروم" تنها به درآمد ماهانه ختم نشد و به دوره مشابه سال گذشته نیز سرایت کرد و اُفت ۳۲ درصدی را در کارنامه خود به ثبت رساند.

روند درآمد ماهانه شاروم+بورس نیوز

درآمدزاترین محصولی که پتروشیمی ارومیه در دومین ماه سپری‌شده از سال مالی شناسایی کرد مربوط به فروش «سولفات پتاسیم» با ۱۰ میلیارد تومان بود که در بازار داخل کشور به فروش رسید، این محصول نسبت به ماه گذشته با کاهش ۵۵ درصدی روبه‌رو بود.

نرخ فروش این محصول در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ در ازای هر تن به مبلغی بالغ‌بر ۱۶ میلیون تومان رسید که در مقایسه با ماه گذشته تغییر چشمگیری را به دنبال نداشت.

فروش ماهانه "شاروم" در اردیبهشت‌ماه

شرکت پتروشیمی ارومیه در گزارش فعالیت ماهانه مقدار فروش خود را ۲ هزار تن اعلام کرد که نسبت به ماه گذشته ۵۵ درصد کاهش فروش را به دنبال داشت، از ابتدای سال مالی تاکنون "شاروم" ۶ هزار و ۵۵۰ تن از محصولات را به فروش رساند که در مقایسه با سال گذشته ۳۹ درصد کاهش یافت.

 

پایان خبر

اشتراک گذاری :
ارسال نظر