بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
عضو شورای عالی کانون صرافان گفت:

خبرهای خوش برای صرافی های رسمی

عضو شورای عالی کانون صرافان گفت:بانک مرکزی تمهیدات خوبی را در زمینه ساماندهی بازار غیررسمی ارز اندیشیده و با توجه به جلسه‌ای که امروز داشتیم به زودی خبر‌های خوبی درخصوص صرافی‌های رسمی خواهیم شنید.
کد خبر : ۲۵۹۱۸۶

خبرهای خوش برای صرافی های رسمی

بورس نیوز: کامران سلطانی‌زاده، عضو شورای عالی کانون صرافان اظهار کرد: همواره اعلام کرده‌ایم که تنها راه مبارزه و محدود کردن فضای غیررسمی، فعال کردن بازار رسمی است. با توجه به شرایط کشور و تحریم‌ها ناخواسته به سمتی رفتیم که شاهد فعالیت بازار غیررسمی هستیم. به همین دلیل درخواست داریم نهاد‌هایی که خارج از بانک مرکزی رصد قوانین و بررسی مسائل را برعهده دارند، در برقراری و اعمال این نکات یک تعاملی با بانک مرکزی داشته باشند که تبعات آن تصمیمات را در کوتاه مدت و بلند مدت بررسی کنند، چون بانک مرکزی به دلیل محدودیت‌هایی که دارد باید اقداماتی را در مدت زمان درست و مفید انجام دهد.

وی با بیان اینکه تقویت فضای رسمی می‌تواند بازار غیررسمی را با چالش و محدودیت مواجه کند، ادامه داد: بانک مرکزی تمهیدات خوبی را در زمینه ساماندهی بازار غیررسمی ارز اندیشیده و با توجه به جلسه‌ای که امروز داشتیم به زودی خبر‌های خوبی درخصوص صرافی‌های رسمی خواهیم شنید. امیدواریم صرافی‌های رسمی همانند همه بخش غیررسمی بتواند خدماتی که مردم نیاز دارند ارائه دهد چرا که زمانی که مردم بتوانند خدمات رسمی خود را در صرافی‌های رسمی تحت نظر بانک مرکزی که در سامانه‌های رسمی ثبت می‌شود دریافت کنند دیگر نیازی نیست که به فضای غیررسمی رجوع کنند.

عضو شورای عالی کانون صرافان همچنین با اشاره به ممنوعیت بازار فردایی گفت: این ممنوعیت در گذشته هم بوده و مورد جدیدی در این باره نداشته‌ایم. زمانی که بانک مرکزی تمهیدات خود را اجرا کند و ارز به صورت مدیریت شده نیاز متقاضیان واقعی را تامین کند به طور قطع بازار فردایی هم با ورود قوی بانک مرکزی و کانون صرافان مدیریت می‌شود و عملا جذابیت خود را از دست خواهد داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۵ پیشنهادصندوق توسعه ملی به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
از سوی دبیر هیات عامل صندوق توسعه ملی ارائه شد؛

۵ پیشنهادصندوق توسعه ملی به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

کاهش نرخ پوند و یورو
بانک مرکزی اعلام کرد؛

کاهش نرخ پوند و یورو

اعلام نتایج اعتراض به دهک بندی یارانه ها تا پایان خردادماه
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:

اعلام نتایج اعتراض به دهک بندی یارانه ها تا پایان خردادماه

ثبات در نرخ رسمی ۱۳ ارز
بانک مرکزی اعلام کرد؛

ثبات در نرخ رسمی ۱۳ ارز

ارسال نظر