بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
افت قیمت طلا پس از افزایش قابل توجه
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۸۶۴ دلار و ۳۶ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۹۲۰۳

افت قیمت طلا پس از افزایش قابل توجه

بورس نیوز: قیمت طلا پس‌از یک افزایش قابل‌توجه در نهمین روز ماه مه، امروز کاهش یافت. ضعف اخیر قیمت طلا را می‌توان نتیجه افزایش ارزش دلار آمریکا در آستانه اجلاس سیاست پولی فدرال‌رزرو این کشور در این هفته و همچنین کاهش تمایل به ریسک‌پذیری در میان سرمایه‌گذاران دانست.



قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۸۶۴ دلار و ۳۶ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا در روز دوشنبه در بحبوحه افزایش نگرانی در مورد سیاست‌های سختگیرانه‌تر فدرال رزرو جهت مهار تورم بالا در آمریکا افزایش یافت. قدرت گرفتن دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر می‌کند. شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا تا ۸.۶ درصد نسبت‌به سال قبل افزایش‌یافته و تورم هسته تا ۶ درصد بالا رفته‌است، درحالی‌که انتظار می‌رفت تا ۵.۹ درصد کاهش یابد.

از طرف دیگر، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در پکن باعث برگرداندن برخی محدودیت‌های کرونایی در چین و آغاز آزمایش همگانی کرونا شده‌است. شانگ‌های هم همین وضعیت را دارد. اختلافات جدید چین و آمریکا بر سر مسئله تایوان هم می‌تواند بر شاخص دلار و به‌دنبال آن بر قیمت طلا تاثیر بگذرد.

علاوه‌بر عوامل یاد شده، سهام وال‌استریت هم دوباره سقوط کرده و سود خزانه‌داری آمریکا افزایش‌یافته است. به‌این‌ترتیب، تقاضا برای دلار به‌عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش می‌یابد.

درحال‌حاضر تاجران طلا چشم به نتایج کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو آمریکا در روز چهارشنبه دوخته‌اند که می‌تواند بر شاخص دلار و قیمت طلا تاثیر بگذارد.

قیمت نقره امروز با ۱.۱۹ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۶۷ سنت رسید و پلاتین با ۱.۱۷ درصد کاهش ۹۶۶ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بازار آزاد امروز قیمت گذاری شد؛

از قیمت طلا تا نرخ سکه

اونس طلای جهانی ۱۸۷۲ دلاری شد
در پایان معاملات روز گذشته؛

اونس طلای جهانی ۱۸۷۲ دلاری شد

قیمت طلا در سرازیری
امروز اتفاق افتاد؛

قیمت طلا در سرازیری

ارسال نظر