بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

ورود مجلس به موضوع کالابرگ الکترونیکی

ورود مجلس به موضوع کالابرگ الکترونیکی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس و کمیسیون اقتصادی در روز‌های آینده ورود می‌کند تا دولت زمانی را برای ارائه کارت اعتباری را مشخص کند.
کد خبر : ۲۵۹۲۰۶

ورود مجلس به موضوع کالابرگ الکترونیکی

بورس نیوز: محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره کالابرگ یا کارت الکترونیکی اظهار کرد: ما در قانون بودجه ۱۴۰۱ دو اختیار به دولت دادیم یکی استمرار تخصیص ارز به واردات کالا به روش چهار سال قبل و یکی دیگر از اختیارات تخصیص منابع معادل ارز ترجیحی به کالای وارداتی درخصوص کالا‌های اساسی به میزان سیاست‌های جبرانی که باید انجام شود.



وی افزود: در اجرا شدن بخش دوم شروطی برای دولت در نظر گرفته شد که در قانون هم آمده است براین اساس دولت باید زیرساخت‌ها را برای کارت خرید فراهم کند شبیه به کارت بنزین که مقدار معینی بنزین با قیمت مشخص فراهم می‌کند و این کارت اعتباری خرید است که برای اقلام مشخص با قیمت مشخص باید فراهم شود.

پورابراهیمی ادامه داد: بانک مرکزی در روز‌های ابتدایی دولت اعلام کرد ما چند ماه فرصت برای آماده سازی زیرساخت‌ها زمان احتیاج داریم و قرار شد تاپایان سال ۱۴۰۰ این ساز و کار‌ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جلسات مشترک، دولت تعهد کرد در ابتدای سال ۱۴۰۱ زیرساخت‌ها برای اجرای کارت اعتباری فراهم کند و پرداخت نقدی در غالب کارت اعتباری باشد و آنچه که ما رصد کردیم بخش عمده‌ای از زیرساخت‌ها فراهم شده و دولت اعلام کرده موضوع پرداخت نقدی را ادامه دهد و هنوز زمان دقیقی برای کارت اعتباری را مشخص نکرده و مجلس و کمیسیون اقتصادی در روز‌های آینده ورود می‌کند تا دولت زمانی را برای ارائه کارت اعتباری را مشخص کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: دغدغه مردم درخصوص کالا‌های اساسی باید هرچه زودتر رفع شود موضوع بحث تصمیم دولت هنوز پرداخت نقدی است و این با قانون مجلس مغایرت دارد و دولت باید اراده خود را برای اجرای این فرآیند بکار گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر