بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز:

شبکه گازرسانی ایران بیش از ۳۵۰ هزار کیلومتر است

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: شبکه گازرسانی ایران افزون بر ۳۵۰ هزار کیلومتر است.
کد خبر : ۲۵۹۲۷۸

شبکه گازرسانی ایران بیش از ۳۵۰ هزار کیلومتر است

به گزارش بورس نیوز، رضا نوشادی، مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز اظهار کرد: شبکه گازرسانی ایران بیشتر از ۳۵۰ هزار کیلومتر است در حالیکه رتبه دوم از این حیث برای روسیه است تنها با ۹۲ هزار کیلومتر و در مراتب بعدی، کانادا با ۸۲ هزار کیلومتر، چین با ۴۲ هزارکیلومتر، آمریکا با ۳۳ هزار و استرالیا با ۲۳ هزار کیلومتر است.


بیشتر بخوانید: کارت زرد مجلس به وزیر صمت


وی درباره مصرف گاز کشور نیز تصریح کرد: در ایران بطور متوسط حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب در روز گاز مصرف می‌شود که معادل ارز حرارتی ۵ و نیم میلیون بشکه نفت در روز است چیزی معادل کل کشور‌های اتحادیه اروپا. در حالیکه ما کشور در حال توسعه‌ای هستیم و سبد انرژی ما در حال گسترش است.

نوشادی گفت: افزون بر ۷۰ درصد سبد انرژی کشور گاز است و ما هیچ کشور درحال توسعه‌ای را پیدا نمی‌کنیم که یک عامل و یک حامل انرژی چنین گستره‌ای را به خودش اختصاص داده باشد که البته تحلیلگران و کارشناسان بخش انرژی معتقدند ما اینقدر توسعه نباید در گاز ایجاد می‌کردیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز از پوشش ۹۶ درصدی شهر‌های کشور خبر داده و گفت: امسال را بنام سال سیستان و بلوچستان نامگذاری کردیم و بیش از هزار کیلومتر شبکه اصلی در این استان افتتاح خواهیم کرد که ۲۲۰ کیلومترش تا الان تزریق گاز شده است.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر