بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
تولید نفت اوپک نسبت به ماه آوریل ۱۷۶ هزار بشکه در روز کاهش یافته که سهم ایران از این حجم ۲۰ هزار بشکه در روز بوده است.
کد خبر : ۲۵۹۲۸۶

اوپک

بورس نیوز: سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، اوپک، ساعاتی پیش گزارش خود درباره عملکرد ماه «می» این سازمان را منتشر کرد.



بر همین اساس تولید نفت اوپک نسبت به ماه آوریل ۱۷۶ هزار بشکه در روز کاهش یافته که سهم ایران از این حجم ۲۰ هزار بشکه در روز بوده است.

حجم تولید نفت روزانه اوپک در ماه می ۲۸ میلیون و ۵۰۸ هزار بشکه در روز بوده که سهم کشورمان از این رقم ۲ میلیون و ۵۴۴ هزار بشکه بوده است. عربستان همچنان با تولید ۱۰ میلیون و ۴۲۴ هزار بشکه نفت در روز بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت عضو اوپک است و پس از آن عراق با تولید روزانه ۴ میلیون و ۴۰۵ هزار بشکه بر جای دوم قرار دارد. امارات هم سومین تولیدکننده نفت عضو اوپک است.

در این گزارش آمده؛ کشور‌هایی که تولید نفت کشورهای ایران، عراق، لیبی، نیجریه، و گابون هستند. تولید نفت جهان هم به ۹۸.۷۵ میلیون بشکه در روز پایین آمده است.

اوپک در گزارش خود آورده تولید نفت روسیه به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت به بازار جهانی ۹۳۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه دوم سال جاری کاهش یافته است.

اوپک پیش‌بینی کرده که تقاضای نفت برای سه ماهه سوم و چهارم سال جاری افزایش خواهد یافت و در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ شاهد بالا رفتن ۳.۱ میلیون بشکه‌ای روزانه تقاضای نفت در بازار جهانی خواهیم بود و رقم آن به ۱۰۱.۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

اوپک همچنین اعلام کرده که برای سال آینده مصرف نفت در جهان ۱.۸ میلیون بشکه در روز بالا خواهد رفت.

بر همین اساس قیمت هر بشکه نفت ایران هم نسبت به ماه آوریل بیش از ۹ دلار افزایش یافته و به ۱۱۵.۴۸ دلار رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر